GR57 1ste deel / Pont de Sçay - Hamoir - Reisverslag uit Hamoir, België van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu GR57 1ste deel / Pont de Sçay - Hamoir - Reisverslag uit Hamoir, België van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

GR57 1ste deel / Pont de Sçay - Hamoir

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

26 September 2010 | België, Hamoir

Woensdag 22-09

Vanmorgen kom ik de tent uit en verwacht door de Zon begroet te worden, want daar had ik naar gevraagd en hij had me op ’t plaatsje gezet waar ik ’s avonds ’t langste Zon had en ’s ochtends ’t eerste, dus niet…. Zo’n 200 meter met m’n tentje moeten sjouwe om ’n paar straaltjes op te vangen zodat ’t kon drogen, maar ja ’n kleinigheidje heb je al gauw, zal ‘k maar zeggen, volgende keer zelf maar met ’t kompas erbij de plaats uitzoeken ;-)
Maar ja nadat ik alles weer ingepakt had de tent maar zeiknat in z’n zak gepropt, en na op ’n paar rotsblokken ontbeten te hebben maar weer in de benen 10:00 weg.

Na ’n uurtje willen de benen niet meer mee, dus effe ’n bakkie gezet, broodje, stukje kaas & worst, dit verslagje effe geschreven en zo meteen weer verder, ‘k schat nog ’n kilometer of 6 naar Comblain la Tour daar blijf ik dan voor vandaag want ik kom niet goed in ’t ritme, daarbij komt dat de tent dan lekker kan drogen omdat ’t dan best nog vroeg is.

Ik moet eerlijk bekennen dat vandaag de twijfel wel weer een beetje toeslaat, wat bezielt je dat je je eige hier de pleuris loopt te sjouwen? Voor de lol nota bene! En dat soort gedachten meer…

Enfin na ’n poosje kom ik op ’n plekkie waar ’n watervalletje naar beneden klettert en waar ik over ’n soort bruggetje met ’n brede betonnen balustrade kan zitten en ’t prutstelletje kwijt kan, dus effe ’n bakkie soep, broodje, stukje worst, kaas, 2 pakjes Sultana plus ‘n banaantje en terwijl ik dat naar binnen schuif mezelf Reiki gegeven en daarna ’n goed gesprek met m’n onderdanen aangeknoopt.

Na ’n uurtje boeltje weer ingepakt en ’t loopt als ’n tierelier Comblain la Tour doemt veel eerder dan verwacht op, kop d’r veur en gaan met die banaan,'k zweet me kapot heb al 4 liter water op hier weer bijgevult, ben in Hamoir voordat ik er erg in heb, de eerste camping wilde 19,00€ voor 1 nacht afrekenen vond ik ’n beetje mats, dus nog ’n kilometertje verder naar de camping communal 6.50 douche alles gratis, das beter.

Tent gedroogd en gedoucht enfin ’t zelfde ritueel als de dagen er voor, heb ik alles staan komt er een met ’n tafeltje en ’n stoel aan dragen, hoef ik niet op de grond te zitten, ocq leuk toch?

Naar ’t durp voor boodschappen, kerk bezocht, Geusje op ’n terrasje Baaaf, zakt zonder te stoppen m’n benen in, moet me naar de camping slepen!!! Ben kapot moe, ga effe op m’n slaapzak liggen en wordt om 19:00 wakker, heb honger en geen zin om nu nog te gaan prutte dus weer ’t dorp in ’n restaurantje zoeken, ‘k heb ’t menu al in m’n kop Biefstuk, gebakke piepertjes en een of andere groente, goed voor de energie weer wat op peil te krijgen, maar ’t pakt lichtjes anders uit, ‘t is woensdag en bijna alle vreettentjes zijn dicht, heb de keus tussen ’n Turk en ’n Frituur, kies voor die laatste, kleffe frites, halfgaar stokkie, 2 cola Mmmmmm, maar dan lul ik….

In de centre multi sport, nog ’n wijntje en om 21:00 ligt deze jonge op een oor...Zzzzzz

Vandaag toch weer 16 / 17 km gelopen ;-)

  • 26 September 2010 - 12:52

    Engelien:

    dat is allemaal 'power for the course', zo als ze hier zeggen! Maar achteraf zijn het vaak de dagen die je je het meest herinnert. Dat wegzakken in de blubber, zodat je 's avonds je sokken drie keer moet wassen voordat ze er weer goed uitzien, niet verder kunnen omdat het pad ineens verandert in blokken graniet langs de rivier, een overnachting met alleen koud water - daar heb je het jaren later nog over!
    Je doet het goed!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 222655

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 10 Mei 2025

Een Nieuwe Uitdaging

08 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020

Flashback

18 November 2015 - 05 Juni 2016

Samen naar Santiago de Compostella

25 Maart 2013 - 07 April 2013

Toekomst Muziek ;-)

27 Januari 2012 - 26 September 2012

Het pad wat eigenlijk niemand bewandelen wil!!

09 December 2011 - 01 Januari 2012

Sultan's Trail Slowakije Deel 2 Marianka Trencin.

04 November 2011 - 11 November 2011

Stukje van De Sultan's Trail - Slowakije Deel 1

13 Maart 2011 - 15 Augustus 2011

Pelgrimstocht Maasbracht > Santiago de Compostela

16 September 2010 - 24 Oktober 2010

GR 57 Deel 1 Luik > Durbuy

04 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Oefenloopjes

Landen bezocht: