Wandeltaxi van Durbuy naar Huis - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu Wandeltaxi van Durbuy naar Huis - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

Wandeltaxi van Durbuy naar Huis

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

30 September 2010 | Nederland, Maasbracht

Vrijdag 24-09
Je kunt hier op geen mogelijkheid droog ’n bakkie zetten dus effe douchen en in de stromende regen, naar ’t dorp voor koffie, kom buiten bij de slager annex bakker, en loop ’n stamgast van gisteren tegen ’t lijf, Café? vraagt ie, ja waarom niet hé, hij is gids en onder ’n bakkie koffie vraagt ie of ik van plan ben om de GR weer op te gaan, op mijn positieve antwoord zegt ie dat ik gezien de hoeveelheid water die afgelopen nacht gevallen en wat nog gaat vallen, ik beter ’n paar dagen wacht of over de weg doorloop, want dat de paadjes erg moeilijk begaanbaar zijn c.q. gaan worden met die regen, oké, wie ben ik dan om een lokale gids tegen te spreken of zijn raad in de wind te slaan hé, we drinken nog ’n bakkie ik informeer naar ’t weerbericht en aangezien ’t nog ’n paar dagen zo blijft besluit ik Catharina te bellen om me op te komen pikken, ik heb geen zin om door een reddingsteam ergens uit een ravijn getakeld te worden en ook niet onbelangrijk, om alles nat in te pakken, weer nat op te zetten en weer nat in te pakken enz, enz, enz… of om ’n paar dagen op verharde wegen met langs razend verkeer te lopen, zwak hé :-( maar ik vind dat ’t NU ’n feestje moet blijven!

Maar ja niet getreurd, ‘k heb vier geweldige dagen gehad, heb genoten, en ervaren dat ik ’t leuk vind, zolang ’t droog blijft tenminste, dus voor nu is ’t oké zo, ‘k zal als ’t weer ‘s ’n weekje droog is wel weer ’n stuk wandelen, ’t is prachtig, ‘k heb m’n uitrusting uitgeprobeerd, ben er zeer tevreden over, heb geen noemenswaardige lichamelijke problemen gehad, rugpijn maar dat heb ik altijd, spierpijn maar dat is normaal na deze ongewone inspanning, denk ik en voor de rest een feestje… echt waar ;-), GEWELDIG…

Evaluatie.;
Één blaar gelopen, op m’n linker wijsteen?:-) compeetpleister er op, weet tot op vandaag niet of ’t ook maar iets doet, maar ;-) ’t idee was er…
‘k Ben niets tegen gekomen wat ik bij me had en niet nodig was… (er van uitgaand dat ik met de echte tocht bezig was, voor nu had ik ’t een en ander thuis kunnen laten, maar had ’t gewicht niet overeen gekomen met de werkelijkheid) ‘k heb ook niets gemist, moet alleen een andere aansteker hebben, waar de vlam groter kan worden afgesteld, om m’n prutstelletje aan te steken.
‘k Heb m’n tas nu zo ingepakt dat ik in het donker, kan pakken wat ik nodig heb!
Moet nog wel wat kilometers maken om daadwerkelijk 25 a 30 kilometers per dag te kunnen afleggen! Maar dat zou als ’t niet anders is ook in de twee, drie eerste weken van de tocht kunnen, maar dan moet ik dan niet al te hoge eisen stellen en goed naar m’n lichaam luisteren.
‘k Ben wel ’n mooi weer wandelaar denk ik, ‘k vind ’t verschrikkelijk om m’n boeltje nat in te moeten pakken… zeker in het najaar. Al zal dat volgend jaar onvermijdelijk zijn…! Maar dan is ’t voorjaar en wint de zon iedere dag aan kracht dus heb je steeds meer de gelegenheid om je zooi te drogen.
Twee dagen nadat ik thuis was kreeg ik allerlei pijntjes, kuit en bovenbeen spieren die te warm gewassen waren!??! en begonnen te trekken, ’n spier in m’n linker schouder die zich manifesteerde… m’n linker knie die donderdag opeens pijn deed bij iedere stap.
Twee kilo afgevallen in vier dagen, dus ’n aanrader voor iedereen die wil afvallen, je propt ’t gewicht wat je wilt afvallen in ’n rugzak, gaat ’n week of wat wandelen en zie daar zonder Sas, Montie en hoe ze ook allemaal heten, de kilootjes vliegen er af….

Conclusie.;
’t Was geweldig
Heerlijk
Prachtig
’t Vertrek wordt afhankelijk van ’t weerbericht, wellicht wat later, als ’t weer zodanig is dat er gerede kans is dat m’n zooi droogt ;-)
Kortom IK HEB GENOTEN!!!

  • 01 Oktober 2010 - 20:01

    Carine:

    Hallo Frans,

    naar aanleiding van jouw bezoekjes op mijn site ben ik nu op jouw site terecht gekomen!
    Hoewel er enige verschillen zijn: ik heb naar Santiago gelopen zonder tentje en heb echt heeeeeel weinig regen gehad.....herken ik toch al een en ander in je verhalen. Vooral het genieten, ik ben nu alweer bijna 2 maanden thuis, en heb nog steeds heimwee naar mijn Camino.
    Ik blijf je zeker volgen, compleet met alle ritueeltjes :) slaapplek, wasje doen, pilsje, eten...
    Maar het is geweldig om te doen: heel veel succes en blijf vooral genieten!!

    Carine

  • 02 Oktober 2010 - 12:46

    Moi, Ik Zelf Dus... :

    Moi, Ik zelf dus..., zeg maar..., Willem ;-)

    Bedankt voor je reactie, en genieten, ja dat blijf ik doen, heel zeker, ja ik neem toch m’n tentje mee denk ik nu nog, want ik ben enerzijds ’n beetje huiverig om met 120 man in ’n refugio te slapen anderzijds vanwege de beestjes, ‘k ga over 'n tijdje weer 'n stukkie oefenlopen, waarschijnlijk dat ik de GR57 weer in Durbuy oppak, maar dat is ’n beetje afhankelijk van ’t weer, ’t kan zomaar zijn dat als ’t niet al te best weer is ik van ’s Hertogenbosch naar huis loop via ’t Pelgrimspad2 en overnacht bij adressen uit ’t boekje van vrienden op de fiets, ocq leuk denk ik.

    Groetjes Willem ;-)

  • 19 Oktober 2010 - 19:57

    Engelien:

    Geweldig dat je zo genoten hebt. Ook in Bretagne was het zo af en toe vies nat, maar gelukkig hadden wij een huisje in een rustig dorp, met de boulanger op de hoek. En op de terugweg in Rouen was het 25 graden!! Hoor verder van je...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 222719

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 10 Mei 2025

Een Nieuwe Uitdaging

08 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020

Flashback

18 November 2015 - 05 Juni 2016

Samen naar Santiago de Compostella

25 Maart 2013 - 07 April 2013

Toekomst Muziek ;-)

27 Januari 2012 - 26 September 2012

Het pad wat eigenlijk niemand bewandelen wil!!

09 December 2011 - 01 Januari 2012

Sultan's Trail Slowakije Deel 2 Marianka Trencin.

04 November 2011 - 11 November 2011

Stukje van De Sultan's Trail - Slowakije Deel 1

13 Maart 2011 - 15 Augustus 2011

Pelgrimstocht Maasbracht > Santiago de Compostela

16 September 2010 - 24 Oktober 2010

GR 57 Deel 1 Luik > Durbuy

04 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Oefenloopjes

Landen bezocht: