14 Mei - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu 14 Mei - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

14 Mei

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

16 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

14 Mei.

Nadat we droog waren gestart waren bij de Picjes ( geweldige gastvrije mensen van de gite
“la Croix du Plo” hebben we toch de regenpakken maar weer aangedaan, ( we Cecile, Beatrice et moi ) redelijk makkelijke etappe langs St Alban sur Limagnole om in Aumont-Aubrac uit te komen waar Cecile werd opgepikt om weer naar huis te gaan, Beatrice & ik wilde nog ’n km of 5/6 doortuffen maar volgens mijn gids ( in de kantlijn ) gite in “aux quatre chemins” goor,vies,beestjes, dus zijn we maar hier in Aumont-Aubrac gebleven in de gite du Barry en krijgen we om 19.00 uur niet 19.15 of ;30 l’Aligote te eten ’n streek gerecht wat lekker zou zijn… We laten ons verrassen. Als ’t net als gister avond word is ’t goed.
Morgen naar Nasbinals of Aubrac 27 of 36 km we zien wel, eerst maar eten en tukken.
Zal morgen wel weer droog zijn. Maar regen heeft ergens ook wel wat, de natuur heeft ’t nodig en die verandert gelijk ;-) ;-) Het eten was heerlijk ;-)

Het departement Lozère, met Mende als hoofdstad, strekt zich uit in het noorden van de regio Languedoc-Roussillon. In het oosten grenst het aan de Ardèche, in het zuiden aan de Gard, in het westen aan de Aveyron en in het noorden aan de Cantal en de Haute-Loire. Het bestaat uit een aantal natuurlijke streken: Aubrac, Cevennen, Gorges du Tarn, Margeride en Vallée du Lot. Met 70.000 inwoners is het het dunst bevolkte departement van Frankrijk. Mede daardoor heeft het zijn leefmilieu intact kunnen houden. Bij gebrek aan een aangepast wegennet bleef het, midden van de 20ste eeuw, verstoken van doorgedreven industrialisering, maar daarna werd de achterstand verkleind. Hoe dan ook, de Lozère staat helemaal vooraan wat de bescherming van het leefmilieu betreft. In 1985 riep de Unesco een deel van de Lozère uit tot wereldreservaat van de biosfeer. Maar niet alleen natuurliefhebbers komen aan hun trekken in de Lozère, ook degenen die op zoek zijn naar heel apart kunsthistorisch en dorpenschoon.

• 18 Mei 2011 - 12:51

Engel:

Ik blijf het zo voor me zien - en vindt de korte beschrijvingen ook heel interessant.

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010