6 juni.: THUIS…. Je leest 't goed !!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu 6 juni.: THUIS…. Je leest 't goed !!! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

6 juni.: THUIS…. Je leest 't goed !!!

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

06 Juni 2011 | Frankrijk, Parijs

Maasbracht ;-) in **** Gite.

Hartstikke fijn om weer thuis te zijn…. Bij m’n Meisie ;-)

Al is ’t wel ’n beetje dubbel, maar van ’n andere kant, wie kan zeggen “ik ben drie maanden op wandel vacantie in Frankrijk geweest”

Kortom wat heeft me ertoe gebracht om te stoppen.;
’t Werd te commercieel.
Te duur.
Niet onbelangrijk, wat ik gebudgetteerd had is ruim overschreden (doordat ik de tent heb teruggestuurd)
Te druk.
Voor mijn gevoel teveel “nep”-pelgrims. (maar wie ben ik om te oordelen wat wel of niet 'n pelgrim is...)
’t Zou voor ’t eerst in 33 jaar zijn dat ik niet thuis was op onze trouwdag, en dat heeft meer meegespeeld dan ik aanvankelijk dacht en dan ik eigenlijk wil toegeven… ;-)

Conclusie.; ’t Was ’n prachtig avontuur, ik heb genoten, en wellicht pak ik later de draad wel weer in Moissac op om naar Santiago de Compostella te gaan, maar daar ben ik nog niet uit, weer in maart bijvoorbeeld, dan ben je de meute voor.
Had ik ’n andere bestemming gekozen dan Santiago (bijvoorbeeld Assisi, Loretto of Rome) had ik naar alle waarschijnlijkheid minder volk getroffen, want de tijd dat ik helemaal alleen gelopen heb, tot Le Puy en Velay zeg maar, staat met stip bovenaan wat genieten betreft.

Bijna 1800 km gewandeld, je begrijpt dat dat niet ongemerkt voorbij kan gaan, ’t wandel virus neemt bezit van je, ’t is ’n gezonde geest verruimende bezigheid, dus hoe ’t ook uitpakt wandelen blijf erin, hoeft niet persee maanden achter elkaar, maar ‘k zie ’t zomaar gebeuren dat ik 2, 3 keer per jaar ’n week of 2, 3 ga wandelen en kamperen, op m’n to do lijstje staan namelijk de GR10 (met stip op 1) en de GR5 waarvan ik vorig jaar ’n stukje heb gelopen (tot Durbuy).

De komende tijd zal ik hier en daar foto’s bij plaatsen en wellicht als me weer iets te binnen schiet dit plaatsen, dus hou de site nog maar effe in de gaten indien je geïnteresseerd bent, ‘k zal de wijzigingen in ’n overzicht kenbaar maken zodat je niet alles door hoeft te spitten.

Heel veel dank voor de steun en lieve reacties, sorry dat ik je voor nu effe van je verhaaltjes onthoud maar ‘k denk dat ik nog wel eens wat onderneem en dat op deze manier becommentarieer, dus wellicht tot later….

84 dagen weg geweest… 16 rustdagen dus 68 dagen gewandeld.
1750 + 30 (laatste dag) = 1780 = ruim 26 km gemiddeld per dag.




  • 06 Juni 2011 - 14:05

    Albert & Pia:

    Je zal niet over een nacht ijs gegaan zijn, blijf het nog steeds super vinden wat voor prestatie je neergezet hebt.
    Weliswaar niet je einddoel behaald maar als je je eigen aan veel dingen gaat storen zoals ik uit je verhaal begrijp, dan moet je een keuze voor jezelf maken.
    En ja, qua budget is ook moeilijk, je wilt toch ook geen zwerver worden (zijn) !!!!!

    Liefs van ons.....

  • 06 Juni 2011 - 15:20

    Diana:

    Je hebt Santiago dan niet bereikt,maar 1780 km wandelen is een top-prestatie.
    Ik ben super trots op je en ik vind het toch ook wel weer heel gezellig dat je er weer bent

  • 06 Juni 2011 - 15:48

    Engel:

    Ik vind het geweldig wat je gedaan hebt - en wat belangrijk is, is de reis, niet het einddoel. Volgens mij heb je zo veel meegemaakt, dat je nog allemaal moet verwerken. Je bent fit, vast gebruind, en hebt van alles over jezelf, en je medemens (laat staan over reizen en Frankrijk) geleerd - iets wat niemand je kan afnemen. Kortom, je bent een rijker mens geworden.
    Jier is het trouwens ook goed wandelen (behalve het weer dan), dus misschien zie ik je/jullie ook eens hier.
    Een dikke knuffel!!!

  • 06 Juni 2011 - 18:41

    Marie-Louise Dijkman:

    Hallo Willem,

    We kennen elkaar niet maar ik heb genoten van je verhalen en de achtergrondinfo. Ik vind het jammer om niet meer dagelijks een berichtje van je te kunnen lezen. Maar zoals mijn voorgangers schreven, het is een keuze en als het je uiteindelijk niet meer brengt wat je ervan verwacht, is het denk ik beter te stoppen met een rugzak vol mooie herinneringen en uit je verslagen blijkt gewoon dat je dat ernorm gedaan hebt.
    Je staat nog steeds tussen mijn favorieten en ik zal zeker af en toe kijken of er nog andere wandelactiviteiten worden ontplooit.
    Het gaat je goed.

  • 07 Juni 2011 - 11:56

    Carine:

    Hallo Willem,
    als ex-pelgrim (al is dat een fout woord vanwege 't wandelvirus wat je al noemde) heb ik genoten van je verhalen. Je schrijft leuk, al ken ik het stuk na Vézelay niet zoals jij het gelopen hebt. Ik ben zelf vorig jaar via Nevers richting Limoges en daarna naar St.Jean Pied de Port gewandeld. Was ook erg benieuwd naar de Camino Frances zoals jij die zou gaan ervaren, maar die komt er nu (voorlopig) niet.
    Ook knap om te besluiten te stoppen als het niet meer is wat je verwacht had, om diverse redenen.
    Maaaarrrr, ik weet zeker dat je nog heeeeeel lang gaat nagenieten van deze tocht, dit neemt niemand je meer af!!
    En mocht de tocht tzt vervolgt worden, dan ga ik je ook weer volgen!

    Geweldig!!! Ik wens je -op welk pad dan ook- nog vele fijne kilometers.....


  • 07 Juni 2011 - 14:35

    Delphine En Geert:

    Hoi Willem,

    ik had van Cecile gehoort dat je terug was,maar heb nog even gewacht met jou een bericht te sturen.
    Ik dacht dan kan hij eerst eens bij komen en lekker uit rusten van al dat gewandel.
    Wij zijn blij om te horen dat het je goed bevallen is,en jammer dat je af moest haken.
    Maar inderdaad wie weet start je weer eens een keer waar je geeindigd bent.
    Nou geniet maar weer van je meissie en de hond en we spreken elkaar snel.
    Groetjes Delphine en Geert.

  • 07 Juni 2011 - 21:37

    Ellie:

    Hey Wim,

    Ook ik vind het fijn om te horen dat je een eigen beslissing gemaakt hebt om terug te gaan naar Catharina, en heb zoals ik al eerder schreef veel respect voor al die kilometers die je gemaakt hebt. Geniet nu heerlijk van je eigen huis en spullen om je heen, en je tijd met Catharina. En wie weet ga je het vervolg nog eens lopen, "if it's meant to be, it will happen "... Groetjes

  • 08 Juni 2011 - 12:33

    Henny:

    Welkom thuis na deze mooie tocht, leuke stukjes gelezen en dus "mee gelopen" .
    Nu genieten van elkaar, zeker niet onbelangrijk, en een mooie trouw-verjaardag!

    Met hartelijke groet en geniet van de tochten die je ongetwijfeld weer gaat maken!!
    ( wij lopen GR5 in gedeeltes)

    Henny

  • 13 Oktober 2012 - 10:19

    Anne Marie:

    Beste Willem,

    Bij toeval kwam ik op je site. Ik herkende je meteen op de foto heb met belangstelling je verslagen gelezen.
    Je bent nl de eerste pelgrim die ik op mijn weg naar Santiago ontmoette. In Luik. Na het ontbijt werd ons de weg gewezen hoe we verder moesten lopen. Ik liep al vrij snel vooruit omdat ik niet veel gewicht bij me had. Tijdens mijn verdere tocht heb ik met regelmaat aan je gedacht en was benieuwd hoe en wanneer je in Santiago zou aan komen. Nu lees ik dat dit nog niet zo mocht zijn en dat het leven een hele andere wending heeft gemaakt.

    Ik heb mijn tocht wel kunnen afronden, in etappes, maar ik ben afgeweken van de gebruikelijke route en koos mijn eigen weg. Vanaf Amsterdam, pelgrims pad 1 en 2 en toen de via Mosana.
    In Maart ben tot Godinne gekomen, in April tot Rethel (om de kosten te drukken had ik vanaf dat moment tot de Spaanse grens ook kampeerspullen bij me). In Mei vertrok ik vanuit Rethel maar sloeg bij Reims af en liep richting Parijs. In Juni liep ik van Parijs naar Poitiers. (tot hier totaal 58 dagen en 1477,5 km)
    De laatste 2 weken van september nam ik vakantie dagen op,samen met 2 maanden onbetaald verlof (Oktober en November) kon ik mijn weg voortzetten.
    Op 15 September kwam ik vroeg in de ochtend aan in Poitiers en liep mijn weg... niet wetend wat me te wachten stond.. via Bordeaux en sloeg bij Lesperon af richting kust. In Hendaye heb ik mijn tent naar huis gestuurd om mijn verdere weg via de Camino del Norte te vervolgen. Een zeer rustige en mooie route.
    Vol ongeloof stond ik daar.... na 58 dagen en 1400 km te hebben afgelegd (dit laatste gedeelte), vroeg in de ochtend op 11 November'11 voor de kathedraal in Santiago de Compostella. kan het soms nog niet vatten!

    Tijdens mijn tocht kwam ik maar weinig andere pelgrims tegen, gelukkig, want ik liep bij voorkeur alleen!
    Mogelijk heb ik hierdoor (alleen de dag voor aankomst) een rustdag nodig gehad, de rust was continue om mee heen.
    Ik ben daarna nog verder gelopen naar Finisterra en Muxia.

    En dan...
    Wie weet lukt het me ook nog eens om de weg naar Rome te bewandelen. Alhoewel ik alles hiervoor in huis heb, lijkt er nog iets te zijn waardoor ik hier nog niet aan kan of mag beginnen.
    Als ik plannen maak krijgt het een andere wending....

    Zo, liep ik zonder voorbereiding in het voorjaar in Maart van Porto naar de Spaanse grens en in April van de Spaanse grens naar Santiago.

    In Mei nam ik 2 weken vakantie op, gecombineerd met onbetaald verlof in Juni, liep ik het pelgrimspad in Noorwegen, van Oslo naar Trondheim, de St Olavs weg.

    En Rome? dat lukt blijkbaar nog niet.

    Ik merk dat het pelgrimeren me veel kracht geeft om mijn werk goed te kunnen blijven doen, om de emoties die het met zich mee kan brengen een plek te kunnen geven.

    Willem. Ik wens je het allerbeste toe, samen met je vrouw heel veel sterkte!

    Anne Marie















  • 06 Januari 2021 - 09:52

    Har Haans:

    Wat mooi om deze ervaringen te lezen.
    Mijn dank er voor.
    Zelf ben ik bezig om voorbereidingen te treffen voor m’n eerste. Ben 68 op 25 Jan.
    Probeer nu wat te oefenen en km te maken.
    Corona heeft geen goed gedaan dus probeer alles weer een beetje te smeren.
    Ik ga verder met onderzoek hoe ik de zaak moet aanpakken.
    Bedankt allemaal en blijf gezond!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010
Verslag gelezen: 840
Totaal aantal bezoekers 222666

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 10 Mei 2025

Een Nieuwe Uitdaging

08 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020

Flashback

18 November 2015 - 05 Juni 2016

Samen naar Santiago de Compostella

25 Maart 2013 - 07 April 2013

Toekomst Muziek ;-)

27 Januari 2012 - 26 September 2012

Het pad wat eigenlijk niemand bewandelen wil!!

09 December 2011 - 01 Januari 2012

Sultan's Trail Slowakije Deel 2 Marianka Trencin.

04 November 2011 - 11 November 2011

Stukje van De Sultan's Trail - Slowakije Deel 1

13 Maart 2011 - 15 Augustus 2011

Pelgrimstocht Maasbracht > Santiago de Compostela

16 September 2010 - 24 Oktober 2010

GR 57 Deel 1 Luik > Durbuy

04 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Oefenloopjes

Landen bezocht: