15 Mei. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu 15 Mei. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

15 Mei.

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

16 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

15 mei.

Alles super goed, vandaag geen regen gehad , wel bewolking en ’n koude noorder wind, maar lekker wandelweer. Heb vandaag 38 km weggetrapt samen met Beatrice, waren om 14.00 uur al in ’t dorp waar we gepland hadden te blijven dus op naar ’t volgende km of 10 ging lekker. We konden hier goed terecht in gite “Royal” dus das mooi.
Is hier ’n prachtige streek. Morgen weer ’n pittige etappe niet zozeer ’t hoogteverschil of de route ( want ’t is hier vergeleken met de Morvan de autoroute du soleil ) maar weer ’n hap kms 33 naar Espalion. Woensdag in Conques ( donderdag kijkdag ) & zaterdag in Figeac en dan ’n paar dagen rust bij Cor ;-)
De Aubrac; wat is ’t hier mooi, we begonnen vanmorgen met wat asfalt, maar later kwamen we in het typische Aubrac landschap beetje ruig en kaal, maar toch heel kleurrijk de paden en weiden zijn afgerasterd met al even typische natuurstenen muurtjes de huizen zijn ook weer anders, prachtig gewoon al die verschillende indrukken na Nasbinal werd t opeens helemaal anders mooie groene weilanden groepjes bomen en uiteraard de onvermeidelijke stenen muurtjes. Steigen en dalen was er ook bij, want we gingen vandaag van zo’n 1000 naar de 1350 en dat ’n paar x, maar dat was wel te doen. Ze hebben hier ’n prachtig ras koeien, bruin met ’n heel sprekende kop grote zwarte wimpers en lichte oogkassen, net of ze ’n zonnebank kuur met doppen op dr ogen hebben gehad. En de stieren stralen een en al kracht uit en zijn wat zwarter. Hartstikke mooi…. Allemaal
Verder is ’t hier druk, veel pelgrims die ’n week of zo lopen vanaf Le Puy, wel gezellig maar ik vond het aangenamer voor Le Puy, wat dat betreft dan, al moet ik eerlijk zeggen dat dit ook wel wat heeft, zaten gisteren aan tafel met ’n Qeubequeois, 1 van Lyon, ’n Breton, wat Duitsers en Engelsen, Beatrice van Barcelonette en ik dus ’n gemengd gezelschap met veel ouwehoerdery, beregezellig… Maar wel druk. Gisteren Cecile uitgezwaaid en nu loop ik tot Conques met Beatrice verder.

Schuil hut voor de herders/kaasmakers in “Buron” in de Aubrac.
Fromage d’ l’Aubrac Le Laguiole naar ‘n recept uit de 12de eeuw, nog maar twee Buroniers zijn er over van de 300. in het begin van de eeuw . 1 bij Nasbinals de ander bij Aubrac, maar ook deze staan op t punt te verdwijnen met hun traditie.
De Gentiaan groeit hier welig in de Aubrac.


  • 16 Mei 2011 - 17:20

    R&M:

    Hoi Vaders,

    Ik heb gehoord dat je het leuk hebt gehad, met de vrouw op bezoek. Leuk dat het allemaal goed gaat en je het nog zo naar je zin hebt. Het zal soms wel pittig zijn, maar ik geloof dat jij het super naar je zin hebt en veel leuke dingen meemaakt op je pad.

    Wij zijn net terug uit Friesland en Ameland, zijn als vrijwilliger weggeweest voor het WNF voor de WNF-challenge, 4dagen door Friesland heen als ondersteuning, was heel gezellig en leuk en de teams vonden het heel goed geregeld voor hen. Misschien dat wij volgend jaar maar ook mee gaan doen? Zullen zien. Verder alles goed hier, heel veel groeten uit Leende!!!

  • 16 Mei 2011 - 20:08

    Engel:

    Jongen, wat zul je fit zijn! 38 km!!! Ik vind het al goed van mezelf als ik 16 km heb gelopen met de wandel club. Ik blijf je volgen op mijn uitgebreide Michelin auto atlas. Zeer onder de indruk dat je al zo ver bent. En heerlijk dat je zo veel leuk meemaakt.

  • 17 Mei 2011 - 14:38

    Moi Ik Zelf Dus:

    Nou Mensen allemaal reuze bedankt voor de reacties, eindelijk het monnikenwerk van Catharina kunnen bekijken, hartstikke goed hoe ze dat doet, ik loop maar wat te wandelen en zij zit uren achter de pc om mijn rit voor jullie zichtbaar te maken, hulde voor deze eiver ik zou t niet beter kunnen, geweldig...
    Vandaag in Estain aangekomen plaatsje waar de Franse hoofd smurf Giscard zijn roods had mooi ME dorpje, had er na ongeveer 20 km klauteren genoeg van met 30/32 grd dus Beatrice een kusje gegeven en goedereis gewenst en een chambre d hote opgezocht.
    Vrijdag Figeac daar pikt Cor me op en gaan we zaterdag naar het dorpsfeest en blijf ik een dag of drie denk ik.
    Harry Buen Camino en Vaya Con Dios.
    Knuffel aan allemaal Ikke, Moi dus....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 222989

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 10 Mei 2025

Een Nieuwe Uitdaging

08 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020

Flashback

18 November 2015 - 05 Juni 2016

Samen naar Santiago de Compostella

25 Maart 2013 - 07 April 2013

Toekomst Muziek ;-)

27 Januari 2012 - 26 September 2012

Het pad wat eigenlijk niemand bewandelen wil!!

09 December 2011 - 01 Januari 2012

Sultan's Trail Slowakije Deel 2 Marianka Trencin.

04 November 2011 - 11 November 2011

Stukje van De Sultan's Trail - Slowakije Deel 1

13 Maart 2011 - 15 Augustus 2011

Pelgrimstocht Maasbracht > Santiago de Compostela

16 September 2010 - 24 Oktober 2010

GR 57 Deel 1 Luik > Durbuy

04 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Oefenloopjes

Landen bezocht: