27 April. - Reisverslag uit Chabreloche, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu 27 April. - Reisverslag uit Chabreloche, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

27 April.

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

28 April 2011 | Frankrijk, Chabreloche

27 April.

Best wel goed geslapen, om ’n uur of2.00 ‘n ½ uurtje staan blauwbekken om naar de sterren te loeken, miljoenen… Daar boven was geen lampje te bekennen dus dan zie je veel meer sterren dan bij ons toen maar weer gaan slapen. Vanochtend om 8 uur vertrokken en ’n uurtje of 4 doorgestapt, sta ik op ’n gegeven moment in ’n gat om me heen te kijken, gaat ’n deur open, vraagt ’n vrouw of ik wat zoek, ja dus ’n bankie of muurtje zodat ik ff kan eten, dan komt u toch binnen ok dan, eenmaal binnen duikt ze de keuken in en zegt waar er 4 van kunnen eten kan er ook een bij. Dus moest ik gaan zitten en wat ik bij me heb mocht niet worden uitgepakt, kreeg nog kaas en fruit na dus toppie,
Ben nu in ’n hotel half pension in Chabreloche. Morgen weer zwaar +/- 19/20 km naar N.D de l’Ermitage. Niet alleen ’t landschap is veranderd waren de rotsen eerder nog van ’n soort roodachtige brokkelige tufsteen, die brak in diverse stukken als je ‘m tegen n andere rots gooide, nu zijn ze van ’n soort grijze graniet, niet kapot te krijgen…
Van de weidse uitzichtpunten was vandaag weinig te zien want ik heb de hele dag door ’t bos gestiefeld, bomen van 40/50 mtr hoog, dus das minder maar heeft ook wel weer wat.
Ze beginnen hier ook de naaldbomen terug te dringen als je ze hebt gekapt mag je 75 % weer beplanten met spar, den of wat er nog meer naalden heeft en de 25 % resterende moten oorspronkelijke inheemse soorten zijn, eik – beuk – berk enz. Zodat de oorspronkelijke flora en fauna hersteld word, want in zo’n naaldbos groeit helemaal niets en leven zo te zien alleen van die ontiegelijk grote mieren, voor de rest waar ’n zonnestraaltje komt, wat mos en dats it… Dus ’n goede zaak om ’t economisch belang ondergeschikt te maken aan ’t ecologische, vind ik tenminste ’t is niet logisch om overal maar naaldbomen te zetten omdat ze veel sneller groeien dan andere soorten zodat de kassa sneller rinkelt… Ten koste van ’n hele biodiversiteit ( ‘kan volgens mij zo bij greenpeace gaan solliciteren als ik terug ben ) Morgen wel veel klimmen maar ik halveer de etappe uurtje of 5 denk ik, 6 ½ incl lunch ;-) als ik ’n jing-jang plekkie vind beetje zen weet je wel…

• 28 April 2011 - 09:37

Engel:

Ik heb je weer op de kaart gevonden. Hoop dat je het morgen droog houdt. Geniet!

• 28 April 2011 - 13:28

Loraine SChaft:

Hallo,

toppie wat u toch klaar speelt. Vertelde het mij afgelopen winter op Echterstraat. Nu al zover in Frankrijk.

Ben vandaag weer opgenomen voor laatste kuur, maar ik volg het nu weer per dag.
    Zag het berichtje aan mij gericht net. Heel erg bedankt.

Groetjes Loraine Schaft (van zwarte bouvier)