27 April. - Reisverslag uit Chabreloche, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu 27 April. - Reisverslag uit Chabreloche, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

27 April.

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

28 April 2011 | Frankrijk, Chabreloche

27 April.

Best wel goed geslapen, om ’n uur of2.00 ‘n ½ uurtje staan blauwbekken om naar de sterren te loeken, miljoenen… Daar boven was geen lampje te bekennen dus dan zie je veel meer sterren dan bij ons toen maar weer gaan slapen. Vanochtend om 8 uur vertrokken en ’n uurtje of 4 doorgestapt, sta ik op ’n gegeven moment in ’n gat om me heen te kijken, gaat ’n deur open, vraagt ’n vrouw of ik wat zoek, ja dus ’n bankie of muurtje zodat ik ff kan eten, dan komt u toch binnen ok dan, eenmaal binnen duikt ze de keuken in en zegt waar er 4 van kunnen eten kan er ook een bij. Dus moest ik gaan zitten en wat ik bij me heb mocht niet worden uitgepakt, kreeg nog kaas en fruit na dus toppie,
Ben nu in ’n hotel half pension in Chabreloche. Morgen weer zwaar +/- 19/20 km naar N.D de l’Ermitage. Niet alleen ’t landschap is veranderd waren de rotsen eerder nog van ’n soort roodachtige brokkelige tufsteen, die brak in diverse stukken als je ‘m tegen n andere rots gooide, nu zijn ze van ’n soort grijze graniet, niet kapot te krijgen…
Van de weidse uitzichtpunten was vandaag weinig te zien want ik heb de hele dag door ’t bos gestiefeld, bomen van 40/50 mtr hoog, dus das minder maar heeft ook wel weer wat.
Ze beginnen hier ook de naaldbomen terug te dringen als je ze hebt gekapt mag je 75 % weer beplanten met spar, den of wat er nog meer naalden heeft en de 25 % resterende moten oorspronkelijke inheemse soorten zijn, eik – beuk – berk enz. Zodat de oorspronkelijke flora en fauna hersteld word, want in zo’n naaldbos groeit helemaal niets en leven zo te zien alleen van die ontiegelijk grote mieren, voor de rest waar ’n zonnestraaltje komt, wat mos en dats it… Dus ’n goede zaak om ’t economisch belang ondergeschikt te maken aan ’t ecologische, vind ik tenminste ’t is niet logisch om overal maar naaldbomen te zetten omdat ze veel sneller groeien dan andere soorten zodat de kassa sneller rinkelt… Ten koste van ’n hele biodiversiteit ( ‘kan volgens mij zo bij greenpeace gaan solliciteren als ik terug ben ) Morgen wel veel klimmen maar ik halveer de etappe uurtje of 5 denk ik, 6 ½ incl lunch ;-) als ik ’n jing-jang plekkie vind beetje zen weet je wel…


  • 28 April 2011 - 09:37

    Engel:

    Ik heb je weer op de kaart gevonden. Hoop dat je het morgen droog houdt. Geniet!

  • 28 April 2011 - 13:28

    Loraine SChaft:

    Hallo,

    toppie wat u toch klaar speelt. Vertelde het mij afgelopen winter op Echterstraat. Nu al zover in Frankrijk.

    Ben vandaag weer opgenomen voor laatste kuur, maar ik volg het nu weer per dag.
    Zag het berichtje aan mij gericht net. Heel erg bedankt.

    Groetjes Loraine Schaft (van zwarte bouvier)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 222994

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 10 Mei 2025

Een Nieuwe Uitdaging

08 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020

Flashback

18 November 2015 - 05 Juni 2016

Samen naar Santiago de Compostella

25 Maart 2013 - 07 April 2013

Toekomst Muziek ;-)

27 Januari 2012 - 26 September 2012

Het pad wat eigenlijk niemand bewandelen wil!!

09 December 2011 - 01 Januari 2012

Sultan's Trail Slowakije Deel 2 Marianka Trencin.

04 November 2011 - 11 November 2011

Stukje van De Sultan's Trail - Slowakije Deel 1

13 Maart 2011 - 15 Augustus 2011

Pelgrimstocht Maasbracht > Santiago de Compostela

16 September 2010 - 24 Oktober 2010

GR 57 Deel 1 Luik > Durbuy

04 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Oefenloopjes

Landen bezocht: