12 Mei. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu 12 Mei. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

12 Mei.

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

13 Mei 2011 | Frankrijk, Parijs

12 mei

Ben weer geland. Wilde in la Clauze blijvenmaar de ene gite zat vol en de andere had alleen n twee persoons kamer en die wilde ze niet aan mij geven, dus ik heb st Jacques ff ge smst dat hij zorgde dat ze er zelf in kon gaan liggen… En wat wil ’t toeval, we ( n Cecile en ik ) worden voorbij gestekkerd door n stel wat niet op of om keek en Cecile bleef daar wel ( had gereseveerd ) en ik loop op mn gemakkie door tot hier, is plaats lig alleen op n 3persoons kamer en zit in Margeride zo heet dit deel van de regio. Sinds 1991 zijn hier Bizons uitgezet… Het is hier nu aan ’t hozen.

1 x boven begon het te gieten, tot Sauges ( waar we hebben gegeten ) kerkje in hing n goede serene sfeer, kaarsje opgestoken en ff gezeten, stempeltje gekregen( pastoor kwam net binnen ) kom buiten, scheen ’t zonnetje , ff wat fruit en n reep sukzes chocola gehaald en weer gaan lopen. Foto’s van de tour des anglais en de kerk gemaakt, ’t museum van het bete du Gevaudan was dicht, dus maar aangelopen Cecile ging in ’t restaurant eten want je kon nergens zitten zei ze, maar je moet n beetje vertrouwen hebben in st Jacob, en ja hoor net buiten ’t dorp n soort huisje met n beeld er in prima droge lunch plek, ( beeld van ’t beest staat in Auvers 43300 18 km van Sauges ) gegeten en tot hier gelopen ben in ’n gehucht dat Falzet heet +/- 23 km ondanks/dankzij de regen weer n schitterende dag gehad.
Morgen naar St Alban sur Limagnole +/- 23 km met 1 pittig stukje, nu giet ’t weer hopelijk morgen droog, we zien wel..

Wie kome er aan, de spyddys, pruuse, ze hadden gereserveerd… nee dus, waren ’n dorp te ver, ;-) moesten bij de tante zijn die mij geweigerd had :-! Hier werden ze terug gestuurd ( want als je miammiamdodo heb rereserveerd en je komt niet blijft de gite met de miam miam zitten ) maar ze liepen door in plaats van terug ;-) dus de weiger tante zit nu met twee lege kamers en miammiam. O ;-) God straft gelijk.
Vanavond heerlijk gegeten alles van eigen makelei en van eigen vee en grond, rondleiding gehad door de kaasmakerei en je raad t al kaasje gekocht voor morgen… Vannacht slaap ik voor de 2de x in mn nieuwe slaapzak bevalt prima al is ie ock warm draai m vannacht om, naar 1 sterretje. Is wel n hele vooruitgang… ;-)

• 14 Mei 2011 - 14:37

Ellie:

Hey Wim, je gaat als een trein hè, wel een heel gepuzzel zeg om steeds een slaapplaats te vinden, maar het lijkt prima te gaan zo te lezen. Nieuwe slaapzak ?? Zomerstandje ??? Fijn dat je weer wat gezellige dagen met Catharina hebt gehad, succes met de tour..en ik blijf je volgen !!! Fijne zondag toegewenst !!

• 14 Mei 2011 - 19:42

Delphine En Geert.:

Hoi Willem ,

en weer een goede dag gehad lees ik.
    Vanmorgen met je vrouw gepraat,was blij dat ze je weer even gezien had zei ze.
    Je hebt geloof ik nog steeds goed weer gehad, nou heerlijk toch.
    Ik zei al tegen Catharina ik vind het knap dat je het doet zover lopen.
    Nou willem zet hem op en ik weet je haalt het.
    Groetjes van ons.