21 April - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu 21 April - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

21 April

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

22 April 2011 | Frankrijk, Parijs

21 April

Vandaag ’n beetje ’n baaldag,
Te lang, te veel ( na gisteren ) en de laatste 6 km STEIL omhoog…. ( eigenschap van bergen ) Dan staat er in ’t boekje “Ville tous commerces “ Maar wat is er dicht, behalve ’n fammilistaire of zo iets die nagenoeg niets heeft, Ik heb ’n pelgrims opvang eten – slapen en Petit dejeuner ( gaan we weer ) en ’n pick-nick 43.00 euro niks mis mee zou je zeggen, maar vandaag kan ik er niet zo goed tegen dat ik in ‘( stal ) lig op de foto zal het er allemaal wel leuk uit zien maar in werkelijkheid lig je in ’n k.t bed op ’n k.t kamertje en je moet nog maar afwachten waaruit ’t culinaire hoogstandje bestaat, als ik weer boeuf bourgignon is ga ik gillen…. En wat ze er dan nog voor durven vragen… Die Engelse van gisterenook, dr waren net ’n hoop gasten vertrokken en ik had geen week van te voren gebeld dus ’t werd wat simpels … ( alsof ik ’n week van te voren weet hoe hard ik loop ) No problemo, met mij kun je knoeien, jou fix a interesting prise and its oke zeg ik nog, ‘struikje bloemkool (1 )
3 piepers die ik met de waslijn op mn bord heb moeten vastbinden, anders tjoepte ze al weg voordat je de vork er boven had en 3, jawel 3 braadwostjes ( zo groot als de twee kootjes van mn wijsvinger ) vreet je maar klem…..De breakfest was weer toppie jam jam & jam… Brood ( vers dat dan wel ) resultaat TE DUUR..

Morgen Bourbon-Lancy ik heb s gekeken en laat me verrassen, we zien wel wat ’t word.
Er zijn diverse mogelijkheden maar moet wel in de beurs passen ;-)
Hen nu een krijg de hik maar met je k.t gites en b&b s momentje….. hoort waarschijnlijk ook bij de tocht, Maar morgen ziet het er vast weer anders uit… Want dat is het nog steeds, prachtig, vandaag deed zich weer ’n nieuw fenomeen voor, als je langs de vochtige delen van de dalen komt word je door ’n overweldigend krekel koncert ontvangen zodanig dat je je zelf niet meer kunt horen denken…
En de Bougainville begint hier zo nu en dan in bloei te schieten ( de bougain… wat? ) ja precies… die ;-) nou zal nog maar ff naar de trog gaan.
Nou ik heb ’t binnen kreeg de entree de hoofdschotel ( een of ander onduidelijk iets ) uit de magnetron en de kaas tegelijk… Kun je tenmintje kiezen waar je ‘t eerst aan begint, wilt u straks ook koffie? Vraagt ze, als je die dan ook gelijk brengt, laat maar… Op ’n gegeven moment komt ze terug om te informeren hoe ’t was… Ambieer je Michelin sterren vraag ik. Euuuu non, bien, want dat gaat zo zeker niet lukken… Heb ’t bed s van dichtbij geinvestigeerd en zal maar in m’n slaapzak duiken… vlogens mij slaan ze het gewoon dicht als je weg bent… zonder!!! te verschonen. Is wel beter voor ’t milieu, maar ja… gelukkig heb ik ’n hele fles wijn besteld … wilde aanvankelijk de ½ overhouden voor de pick-nick maar denk dat ’n roesje in dit geval geen kwaad kan … proost.
Heb nu ’n beetje het gevoel dat ze de pelgrims in deze streek ’n poot uit draaien ( onder ’t motto je kunt toch nergens anders heen ) commercie heet dat…




  • 23 April 2011 - 09:19

    Engelien:

    Wat zal je genieten als je weer een goed stekkie tegenkomt. Een beetje middeleeuws klinkt het wel. Dan gaat je passie voor wat je doet wel een beetje verdampen. Maar jongen, wat zal je slank en fit zijn!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 222710

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 10 Mei 2025

Een Nieuwe Uitdaging

08 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020

Flashback

18 November 2015 - 05 Juni 2016

Samen naar Santiago de Compostella

25 Maart 2013 - 07 April 2013

Toekomst Muziek ;-)

27 Januari 2012 - 26 September 2012

Het pad wat eigenlijk niemand bewandelen wil!!

09 December 2011 - 01 Januari 2012

Sultan's Trail Slowakije Deel 2 Marianka Trencin.

04 November 2011 - 11 November 2011

Stukje van De Sultan's Trail - Slowakije Deel 1

13 Maart 2011 - 15 Augustus 2011

Pelgrimstocht Maasbracht > Santiago de Compostela

16 September 2010 - 24 Oktober 2010

GR 57 Deel 1 Luik > Durbuy

04 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Oefenloopjes

Landen bezocht: