20 April - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu 20 April - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

20 April

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

20 April 2011 | Frankrijk, Parijs

20 April

Hemelsbreed zal ik 20 km van Autun afzitten wat zijn naam dankt aan de Roomse Keizer Augustus de 2de die noemde ’t Augustodonum. Wat hoofdzakelijk nu nog zichtbaar is uit die tijd zijn de 6 km lange vestingmuur met zn 54 uitkijktorens … & ’t feest is al weer begonnen al weet ik na ’n uur al niet meer precies waar ik zit ;-)
16.50 uur we zijn weer geland, vandaag heb ik ’t zwaar gehad +/- 30 km eerst ff op de route komen was al ’n uurtje op & af aan ’t lopen, kom ik in Mont-Beuvray 807 mtr….
Via ’t Asterix stadje Bibracte, wat geneust en foto’s gemaakt geluncht op ’n boomstronk want van bankies hebben ze hier nog nooit gehoord. En vrolijk weer op pad aan de zuidkant naar beneden en naar beneden ging ‘t , Ik dacht nog ff en dan kom ik Foeyonghay… Naar 369 mtr daar ging de Gr nog ff ’n paar extra kms bij elkaar rapen dus heb ik de weg maar gevolgd voor de laatste 5 km inmiddels had ik weer bereik dus de mairie gebeld, moet je voor de middag doen en niet op woensdag want dan zijn ze gesloten… Moet kenne hé.
Verder is dan ook ALLES dicht op woensdag, behalve de b&b van mr & mss Robinson ( nee niet die miss Robinson van de Beatels ) ik belde zegt ie we zitten tegenover de church ‘k zeg let my gaes the Church is on the top of the hill en ja hoor omhoog ging ie weer 1 ½ km % of 8… ;-) Maar we zijn er, ff gedoucht wasje getrampelt voetjes verzorgt en ff naar de kerk geweest want die was open, hier ’n klein wonder…En ’n kaarsje voor jullie allemaal opgestoken…
Morgen weer ’n pittig dagje +/- 25 km dus dan zit ik al weer ruim op de 700 km denk ik.
Ik hoop morgen in Issy leveque internet te hebben in de bib ( moet ik wel oppetied ) binnen zijn anders word ’t overmorgen in Boubon Lancy wel denk ik, zit er aan te denken om misschien wellicht daar ’n dagje te blijven hangen om ns ‘n keer echt mn kleren te wassen ( in ’n Machien ) & ik wil eigenlijk toch eens op internet kijken wat jullie poppers allemaal voor reacties en commentaar geven op deze culturele, religieuze, sportieve en informatieve Pelgrimstocht, hoe dan ook, we zien wel, Inch Allah zou ik zeggen…
Groetjes en knuffel voor allemaal.


  • 20 April 2011 - 10:46

    Willem Van Ameijde:

    heb nog wat foto's geplaast bij 19 April.

  • 20 April 2011 - 20:22

    Ellie:

    Hey Wim,

    Ja ja de kilometers tellen leuk door zo. Je zal al flinke "klapkuiten"hebben van alle klim partijen. Gaat lekker zo te lezen. De weergoden zullen jou ook net zo te vriend zijn al hier. Vele fijne wandelkilometers nog toegewenst en ik blijf je volgen hoor :)


  • 21 April 2011 - 13:15

    Henny:

    Bonjour Willem,
    Volg je "op de voet" op je weg naar Santiago door het mooie ( maar warme) Frankrijk/Morvan.
    Heel leuk om alles te lezen en de foto's te zien, heel herkenbaar, we hebben namelijk een huis(je) in De Morvan. Vandaar dat ik de routes/ foto's herken en vandaar ook mijn vraag "waarom helemaal over de Beuvray", mooi dat wel maar volgens mij een omweg. Heb je daar een reden voor?
    Waarom vanuit Vezelay niet richting Nevers?
    Wens je een hele mooie tocht in alle opzichten en succes !! Met groet, Henny

  • 21 April 2011 - 13:46

    Engelien:

    Ik zie dat het bij jou net zo warm is al hier - in Castricum. Want ik ben ook effe weg. Ja, niet zo'n avontuur als jij. Kringloopwinkel en AH als hoogtepunt vandaag - maar wel een leuk feestje vanavond.
    van je verhalen wordt enorm genoten - en netjes opgeslagen in een dossier. Leef echt met je mee.

  • 22 April 2011 - 05:55

    Miranda:

    dat gaat lekker daar ,mooie fotoos weer erbij en mooie verhalen
    wij zijn straks in mainz en gaan dan de kids ff ophalen.
    we hebben er allemaal mooi weer bij jij gelukkig ook dat loopt wel lekker .
    nou fijne paasdagen en gr en xxxxxxxxxx van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 222689

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 10 Mei 2025

Een Nieuwe Uitdaging

08 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020

Flashback

18 November 2015 - 05 Juni 2016

Samen naar Santiago de Compostella

25 Maart 2013 - 07 April 2013

Toekomst Muziek ;-)

27 Januari 2012 - 26 September 2012

Het pad wat eigenlijk niemand bewandelen wil!!

09 December 2011 - 01 Januari 2012

Sultan's Trail Slowakije Deel 2 Marianka Trencin.

04 November 2011 - 11 November 2011

Stukje van De Sultan's Trail - Slowakije Deel 1

13 Maart 2011 - 15 Augustus 2011

Pelgrimstocht Maasbracht > Santiago de Compostela

16 September 2010 - 24 Oktober 2010

GR 57 Deel 1 Luik > Durbuy

04 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Oefenloopjes

Landen bezocht: