2 April - Reisverslag uit Hautvillers, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu 2 April - Reisverslag uit Hautvillers, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

2 April

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

03 April 2011 | Frankrijk, Hautvillers

2 April.

Anti-Climax….

02-04-2011 Hautvillers .; Gite du Champagne (chaine hospitalité RP51)

Na ’n paar heerlijke dagen Cultuur snuiven met m’n meissie (de Kathedraal Notre-Dame van Reims . de Basilique Saint-Remi anno 1007 waar Clovis door St. Remi gedoopt werd. is ’t dan weer zover, Catharina zet me buiten Reims weer op de route en ben ik weer alleen… afscheid nemen is….., loslaten….

’t Is ’n beetje dubbel, enerzijds ben ik blij, anderzijds mis ik ze ontzettend, erger dan toen ik thuis wegging, Na weer ’n nacht balancerend op ’t randje van de afgrond naast ’t bed, loop ik nu op de rand van de afgrond die eenzaamheid heet, ‘k voel me ook eenzaam, niet alleen maar eenzaam, met enkel de natuur om me heen om dat gevoel weg te nemen, of te versterken… heel vreemd, mis ’t geouwehoer met Gerard ook wel, vandaag ging de tocht naar Hautvillers* donativo bij een champagneboer ’n km of 23/ 24 eerste deel van de route veel bebouwdekom en mix akkers en wijn ranken. Dan na Rilly la Montagne bos. blubber blubber bos en blubber
Maar dan na Bellevue wijndruiven, wijn, wijn, enfin Champagne. waar je kijkt zie je druiven, de verandering van ’t uitzicht is wel overweldigend, liep ik voor Reims door een mix van akkerbouw, is ’t nu wijnranken wat de klok slaat, veel meer leven zie je hier echter ook niet, dus zullen de pesticiden ook hier wel hoogtij vieren….
Heb moeite me ritme op te pakken.

’t Weer is beter dan de afgelopen twee dagen, warm zelfs maar volgens de voorspellingen wordt ik morgen voor ’t eerst nat , om maandag dan weer op te klaren met wat lagere temperaturen...

* (Dom Perignon 1639 – 1715 Benedictijner monnik op de wijngaard verbonden aan de abdij van Saint Pierre d’Hautevillers, ontdekker van de methode van vinificatie van mousserende wijnen (Methode Champenoise, dubbele gisting 1x in ’t vat 1x in de fles) en gaat daarmee experimenteren op de wijnen van de Champagne. Sindsdien bestaat de Champagne zoals wij ‘m kennen en wordt deze in eerste instantie ’t paradepaartje van de aristocratie en de vorstenhuizen)

De route** van RP51 Reims, Sezanne, Troyes en dan weer via de GR verder naar Vezelay die ik vanaf hier volg impliceerde dat ik effe nieuwe kaarten heb moeten aanschaffen omdat ik de kaart zo had geknipt (lees vernachelt) dat ik dat stuk wat ik vanaf hier moet hebben eraf had geknipt, kleinigheidje heb je al gauw ;-)

**(100 km korter dan de GR Hallo dat zijn zo’n 4½ a 5 dagen, ja).

Morgen Moussy 13 km of Montmort 26 km. als ‘t regent zal ’t wel Moussy worden ;-)

Xxx & Knuffel Willem Wandelaar ;-)

• 03 April 2011 - 10:42

Engel:

Je leeft echt, he? Zoveel mensen moffelen hun gevoelens over hun ervaringen weg - maar jij leeft ermee. Je bent een sterk mens geworden. Geweldig. En ik ben met je mee wandelen - nou ja, zit natuurlijk aan mijn computer! Maar je begrijpt me wel. Knuffel terug.