2 April - Reisverslag uit Hautvillers, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu 2 April - Reisverslag uit Hautvillers, Frankrijk van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

2 April

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

03 April 2011 | Frankrijk, Hautvillers

2 April.

Anti-Climax….

02-04-2011 Hautvillers .; Gite du Champagne (chaine hospitalité RP51)


Na ’n paar heerlijke dagen Cultuur snuiven met m’n meissie (de Kathedraal Notre-Dame van Reims . de Basilique Saint-Remi anno 1007 waar Clovis door St. Remi gedoopt werd. is ’t dan weer zover, Catharina zet me buiten Reims weer op de route en ben ik weer alleen… afscheid nemen is….., loslaten….

’t Is ’n beetje dubbel, enerzijds ben ik blij, anderzijds mis ik ze ontzettend, erger dan toen ik thuis wegging, Na weer ’n nacht balancerend op ’t randje van de afgrond naast ’t bed, loop ik nu op de rand van de afgrond die eenzaamheid heet, ‘k voel me ook eenzaam, niet alleen maar eenzaam, met enkel de natuur om me heen om dat gevoel weg te nemen, of te versterken… heel vreemd, mis ’t geouwehoer met Gerard ook wel, vandaag ging de tocht naar Hautvillers* donativo bij een champagneboer ’n km of 23/ 24 eerste deel van de route veel bebouwdekom en mix akkers en wijn ranken. Dan na Rilly la Montagne bos. blubber blubber bos en blubber
Maar dan na Bellevue wijndruiven, wijn, wijn, enfin Champagne. waar je kijkt zie je druiven, de verandering van ’t uitzicht is wel overweldigend, liep ik voor Reims door een mix van akkerbouw, is ’t nu wijnranken wat de klok slaat, veel meer leven zie je hier echter ook niet, dus zullen de pesticiden ook hier wel hoogtij vieren….
Heb moeite me ritme op te pakken.

’t Weer is beter dan de afgelopen twee dagen, warm zelfs maar volgens de voorspellingen wordt ik morgen voor ’t eerst nat , om maandag dan weer op te klaren met wat lagere temperaturen...

* (Dom Perignon 1639 – 1715 Benedictijner monnik op de wijngaard verbonden aan de abdij van Saint Pierre d’Hautevillers, ontdekker van de methode van vinificatie van mousserende wijnen (Methode Champenoise, dubbele gisting 1x in ’t vat 1x in de fles) en gaat daarmee experimenteren op de wijnen van de Champagne. Sindsdien bestaat de Champagne zoals wij ‘m kennen en wordt deze in eerste instantie ’t paradepaartje van de aristocratie en de vorstenhuizen)

De route** van RP51 Reims, Sezanne, Troyes en dan weer via de GR verder naar Vezelay die ik vanaf hier volg impliceerde dat ik effe nieuwe kaarten heb moeten aanschaffen omdat ik de kaart zo had geknipt (lees vernachelt) dat ik dat stuk wat ik vanaf hier moet hebben eraf had geknipt, kleinigheidje heb je al gauw ;-)

**(100 km korter dan de GR Hallo dat zijn zo’n 4½ a 5 dagen, ja).

Morgen Moussy 13 km of Montmort 26 km. als ‘t regent zal ’t wel Moussy worden ;-)

Xxx & Knuffel Willem Wandelaar ;-)

  • 03 April 2011 - 10:42

    Engel:

    Je leeft echt, he? Zoveel mensen moffelen hun gevoelens over hun ervaringen weg - maar jij leeft ermee. Je bent een sterk mens geworden. Geweldig. En ik ben met je mee wandelen - nou ja, zit natuurlijk aan mijn computer! Maar je begrijpt me wel. Knuffel terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 222704

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 10 Mei 2025

Een Nieuwe Uitdaging

08 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020

Flashback

18 November 2015 - 05 Juni 2016

Samen naar Santiago de Compostella

25 Maart 2013 - 07 April 2013

Toekomst Muziek ;-)

27 Januari 2012 - 26 September 2012

Het pad wat eigenlijk niemand bewandelen wil!!

09 December 2011 - 01 Januari 2012

Sultan's Trail Slowakije Deel 2 Marianka Trencin.

04 November 2011 - 11 November 2011

Stukje van De Sultan's Trail - Slowakije Deel 1

13 Maart 2011 - 15 Augustus 2011

Pelgrimstocht Maasbracht > Santiago de Compostela

16 September 2010 - 24 Oktober 2010

GR 57 Deel 1 Luik > Durbuy

04 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Oefenloopjes

Landen bezocht: