Laatste update voor vertrek ;-) - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu Laatste update voor vertrek ;-) - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

Laatste update voor vertrek ;-)

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

19 Februari 2011 | Nederland, Maasbracht

’t Is dan bijna zover, eindelijk…;-) ik vertrek over 3 weken!

Dat zou zonder m’n Kanjer die de vesting bewaakt trouwens niet mogelijk zijn …. ’t Is niet haar ding zal ‘k maar zeggen, maar heeft er, zo niet meer, zeker net zoveel plezier in als ik. En wat betreft ’t wandelen dat komt helemaal goed, want ze heeft al diverse dagwandelingen kant en klaar uitgewerkt op de plank liggen, dagje shoppen in ’s Hertogenbosch, dagje toeristje uithangen in Middelburg, misschien nog ’n dagje naar Brussel of Antwerpen (nou ja zeg) dan moet er ook nog geshopt worden in Maastricht, Roermond en Eindhoven, dit alles vergezeld van de nodige terrasjes pikken, dus als ik terug ben en we de kilometers vergelijken, moet ik nog zien of ik ’t van haar win ;-)….

’t Is de laatste tijd toch wel behoorlijk aan ’t kriebelen, ‘k heb er echt zin in na al die voorbereidingen moet ’t er dan nu toch eindelijk van komen, ’n beetje dubbel ook, er duiken gedachten op als, ‘k zal m’n meisje wel missen, waarom doe iemand dit, waar begin je aan, wat bezielt je, nou dat zal ik je vertellen de laatste paar jaar zijn er een aantal mensen van mijn leeftijd die ik ken en ’n vriend, vrij plotseling uit dit leven ontvallen en dat heeft ons doen beseffen dat je iets wat je graag zou willen niet moet uitstellen tot later, want ’t kan vandaag zomaar de laatste zijn…. Daarom…. Pluk de dag “Carpe Diem” , ervaringen neemt niemand je meer af… Als je er over doordenkt ‘k zie ’t zo voor me, een heldere nacht m’n tentje op een of ander open veldje, pikkedonker, deur open en miljoenen sterren aan ’t zwerk, is ‘t niet schitterend? geweldig en prachtig en ook hoe de lente en later de zomer voortschrijdt gaandeweg m’n Camino, de ontmoetingen die hier onvermijdelijk uit voortvloeien, al die verschillende regio’s bouwstijlen en geschiedenis waar je gewoon op je gemakkie doorheen banjert, gewoon van nu anno 2011 tot in de middeleeuwen en zelfs vroeger, ’t oudste kerkje / kapelletje op de route dateert uit 600-nog wat meen ik, kun je ’t je voorstellen?.. naast ’t futuristische Gare du Guillemins in Luik om maar wat te noemen, bijkomstigheid om ’t moraal op peil te houden hoop ik wel dat ik, zeker in ’t begin niet zo’n bar slecht weer heb, want dat zou in de beginfase een deel van de lol weghalen, maar ook dat hebben we gelukkig niet in de hand, zoals eigenlijk alles wat met dit avontuur te maken heeft… terug naar de basis, wat en waar eet ik, waar bemachtig ik dat, hoe kom ik aan water en waar slaap ik, hoe krijg ik m’n spullen droog, worden de belangrijkste dagelijkse speerpunten, wat tot dusver vanzelfsprekend was, wordt ineens aan toeval c.q. voorziening overgelaten, mooi hè!? Enigste vereiste is dat je moet weten waar je vandaan komt, om te weten waar je naar toe wil c.q. gaat!! Wanneer gebeurtenissen ervaringen zijn geworden, dan kun je zeggen ik ben onderweg…!

Van de week nog effe de laatste dingetjes bij http://www.bobsadventurestore.nl/ gehaald dus nu kan ’t feest beginnen, m’n groene obesitas vriend voor de komende 4 a 5 maanden (’n dieet of maagband wil ie niet aan) staat samen met m’n opgepoetste stappertjes klaar in de serre.

Na heel wat wikken & wegen heb ik besloten om via Maastricht, Luik, Namen, Givet, Rocroi, Reims (tot hier is volgens mij ’t minst interessant) maar dat verdient zich vanaf nu dubbel en dwars terug, denk ik) Al zal ’t wel zo zijn dat ik de natuur met deze vooringenomenheid geen recht doe) Vezelay, Lepuy en Velay, Al dan niet over Cahors of Rocamadour (beide is ook mogelijk maar wel ’n stukje om) naar St. Jean Pied de Port, GR10 naar Hendaye, Irun, Bilbao, Santander, al dan niet over de Camino Primitivo of verder langs de Camino del Norte naar Santiago de Compostela en dan nog effe de 85 kilometer door naar Cabo Finisterra om de “Son in de See te sien sakke” hé, Al met al aardig wat kilometers, maar dan heb je ook wat om over te vertellen hé.

‘k Zal proberen m’n weblog waarbenjij.nu/willem1952 wekelijks van ’n uitgebreid verslag te voorzien, wat natuurlijk afhankelijk is van waar en wanneer ik ’n wifi internetverbinding heb, want ik wil geen hoofdsponsor van de kpn worden, ’n sms update zal waarschijnlijk wel dagelijks lukken, weet je toch waar ik blijf en kun je effe Google’n om er ’n beeld bij te hebben c.q. krijgen, uit reisverslagen die ik gelezen heb blijkt dat onderweg foto’s uploaden dikwijls ’n probleem is, maar ook hier bied Google uitkomst nietwaar. Ik kijk nu al stiekem uit naar jullie bemoedigende en leuke reacties;-) die je eenvoudig in ’t log kunt toevoegen. Voor de reacties tot nu toe en in de toekomst, Bedankt… Leuk dat er piepeltjes zijn die meeleven.

’n Leuk bijkomstigheidje dat m’n grote broer, verhuist naar Maurens F-24140 Lieu dit “Le Bayard” vandaar uit is ’t maar 114 kilometer naar Cahors, dus als ie wil kunnen we elkaar nog effe zien, hij zou me bijvoorbeeld in Rocamadour kunnen ophalen om ’t huisje te bekoekeloeren en ’n paar dagen later weer in Rocamadour of in Cahors kunnen afzetten, of samen van Rocamadour over de GR46 naar Cahors wandelen, ocq leuk toch? Zijn maar zo’n 100 kilometer, dus das ’n dag of vier ;-)

De Variant via de Col du Somport is ook nog niet helemaal uit m’n gedachten, maar dan wordt de overstap naar de Camino del Norte minder logisch, want dan zou ik vanaf Punta de la Reina 4 dagen & +/- 90 km terug moeten lopen naar St. Jean of ter plaatse ’n alternatief moeten vinden, wat wellicht ook wel mogelijk is, of dan toch maar gewoon de Camino Frances door banjeren, maar we zien wel komt tijd komt raad hé, en Santiago helpt waar nodig dus ’t komt allemaal goed.

’t Is de bedoeling om op de 25ste juli in Santiago aan te komen dat zou de 122ste wandeldag zijn en de 135ste dag vanaf ’t vertrek, maar die datum heb ik wel geprikt maar is niet bindend, zodat ik ’t laatste stukje ook niet hoef te hollen,… als ’t uit loopt “Inch Allah”….

Mocht je je geroepen voelen om ergens tijdens m’n tocht ’n paar dagen mee te lopen, dat kan! En is ook nog eens gezellig, via de thuisbasis & waarbenjij.nu/willem1952 kun je er achter komen waar ik ongeveer uithang en hoe we met elkaar in contact kunnen komen.
Ik zal dan indien nodig m’n tempo op jou afstemmen, zodat ’t leuk blijft hè. Ik heb ’n twee persoonstentje bij me om wat meer ruimte te hebben maar ’n paar dagen wat krapper is geen probleem, je moet dan wel ’n slaapzak bij je hebben, ’n goeie rugzak en wandelschoenen zijn ’n must en eventueel een slaapmatje…., zeg je, dat ga ik allemaal niet mee slepen mag je mij natuurlijk ook uitnodigen in ’n B&B of Chambre d’Hôte ;-) en blijft alleen de rugzak met kleding en dagelijkse proviand en water over.

Enige datums en plaatsen kan ik al wel bij benadering geven (zie hier onder), onder voorbehoud dat ik daadwerkelijk op 13 maart vertrek. Anders moet je de vertraging erbij optellen ;-) Schrijven kan natuurlijk ook en is lang niet zo vermoeiend ;-)

betr. het gebruik van poste restante adressen. (houd er wel rekening mee dat ’t ruim 1½ tot 2 weken onderweg kan zijn ;-)
Het werkt als volgt, De post moet als volgt worden geadresseerd.:
Naam en voornaam (Achternaam duidelijk én in blokletters én onderstreept, én precies hetzelfde als in het paspoort of op de legitimatie van de ontvanger/afhaler staat. Onderstreept(dat lukt hier niet, maar moet wel!!!), omdat op achternaam wordt gesorteerd!) bijvoorbeeld:
Ameijde van Willem P.C.
‘Pèlerin’ Date de passage prévue. : 27-03-2011
Poste Restante - Bureau de Poste
F- 51100 Reims
France
89450 Vezelay (11-04)
43000 Le Puy en Velay (01-05)
64220 St. Jean Pied de Port (06-06)
In België en Frankrijk worden de poststukken 30 dagen bewaard, erg handig is dus als er een afzender opstaat!.
Als de pelgrim zich meldt bij het hoofdpostkantoor dan moet hij/zij zich legitimeren.
De eventuele post die te laat op de bewuste plaats aankomt kan ook nog doorgezonden worden naar het volgende poste restante adres, daar is op het bewuste postkantoor een speciaal formulier voor!. Of wordt terug gestuurd naar de afzender! Daar zou je dus evt. mijn thuisaders kunnen invullen, komt ie toch via ’n omweggetje bij me terecht;-)
Voor Spanje is de adressering, bijvoorbeeld:
Naam(onderstreept) en voornaam, gevolgd door "Peregrino"
Officina de Correos
Lista de Correos
15780 Santiago de Compostela (25-07-2011)
Espana
Het is handig om (voor bestemmingen in Spanje) het woord "Peregrino" (Pelgrim) achter de naam te vermelden. De bewaartijd is dan langer. (Normaal 60 dagen, dan 4 maanden). Vermeldt ook hier de afzender.
Als aanvulling op bovenstaande tekst:
een link naar een zoeker voor Franse postcodes:
http://www.codeposte.com
http://www.laposte.fr/Particulier/Envoyez-et-recevez-du-courrier/Les-offres-et-conseils-pas-a-pas/6.-Reexpedition-et-garde-du-courrier/Poste-restante
Voor Spaanse postcodes:
http://www.correos.es/13/04/1010.asp
OF bvb via Google zoeken .: Officina de Correos Bilbao Espana of Officina de Correos Gijòn Espana (als zou ’t kunnen dat ik vòòr Gijòn de Camino Primitivo ga volgen!!)






  • 19 Februari 2011 - 12:36

    Engel:

    Nou jongen, heel veel sterkte met alles. Ik leef helemaal met je mee - behalve dan het eerste begin, want ik vertrek zelf over 2 1/2 week naar de Bahamas, en kom pas weer op 24 maart thuis. Maar dan zal ik je avonturen beslist volgen. Want avonturen worden het beslist!! Je maakt zo veel meer mee, ziet zo veel meer, als je loopt dan als je met de caravan gaat. Jammer dat je zo'n allejesus end weg gaat, anders liep ik beslist een stukje mee.
    Nu ligt mijn grote Michelin kaart weer in de auto, dus ik kan de route niet precies volgen. Maar ik heb een (Schotse) vriendin die buiten Nouilhan woont (dicht bij Pau) - dus als je die richting uit gaat, kun je misschien bij haar langs gaan (een wasmachine/zwembad is misschien wel handig). Ik laat het haar dan weten!
    Jongen, ik wens je een voorspoedige tocht, en heel veel plezier (en goed weer) toe.
    Knuf.

  • 19 Februari 2011 - 13:13

    Diana:

    Ja nu komt het erg dichtbij:).En over je vrouwtje hoef je je niet druk te maken ik help haar wel met oversteken Haha.Ik weet zeker dat het een onvergetelijke reis gaat worden en dat je een mooie tijd gaat beleven.Heel veel loop plezier knuffel van mij.

  • 21 Februari 2011 - 09:46

    Rinus:

    Ha vaders,

    Nou, de tijd gaat snel!!! Wij zien elkaar nog snel, en dan praten wij bij. Het komt allemaal goed met jou en ook thuis natuurlijk. Moeders en oma moeten nog op bezoek komen en zo zijn er vast wel een aantal andere dingen die we afspreken? Komt allemaal helemaal goed!

    Groeten Rinus,

  • 21 Februari 2011 - 11:08

    Paul Lanfermeijer:

    Hi Willem,

    Spannend!
    Ik zie je dus 12 of 13 april ( of wanneer dan ook) wel langskomen hier in La Rue Perrin (Chastellux sur Cure). Veel plezier, gezondheid en lekker wandelweer!
    Refugio Bahia 03 86 34 48 41

    Buen Camino!
    Paul

  • 21 Februari 2011 - 18:07

    Moi, Ik Zelf Dus...:

    Nou Saxo Paul, dat komt helemaal goed, zet 't aperootje maar alvast klaar ;-) 'k kom wel in de lucht als ik in Vezelay ben.
    Hasta la Vista Willem.

  • 21 Februari 2011 - 18:12

    Moi, Ik Zelf Dus...:

    Oeps..., vergeten...:-( voor Hanneke uiteraard ook 'n Groet ;-)

  • 27 Februari 2011 - 10:41

    Engel:

    Ik zal aan je denken, terwijl ik lekker lig te luieren op een strand op New Providence, Bahamas!
    Heel veel sterkte, en ik zal je pad volgen.
    Knuffel
    Engel

  • 01 Maart 2011 - 16:13

    Miranda:

    ha oompie
    ik vind het een super leuke weblog.en blijf je zeker volgen.
    we gaan nu zelf ook een verre reis maken alleen verschil dat onze paarden in de machine kamer moeten lopen haha.
    maar ik vind het super knap en weet zeker dat het je gaat lukken .
    dikke knuffel van ons doeidoei xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 222698

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 10 Mei 2025

Een Nieuwe Uitdaging

08 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020

Flashback

18 November 2015 - 05 Juni 2016

Samen naar Santiago de Compostella

25 Maart 2013 - 07 April 2013

Toekomst Muziek ;-)

27 Januari 2012 - 26 September 2012

Het pad wat eigenlijk niemand bewandelen wil!!

09 December 2011 - 01 Januari 2012

Sultan's Trail Slowakije Deel 2 Marianka Trencin.

04 November 2011 - 11 November 2011

Stukje van De Sultan's Trail - Slowakije Deel 1

13 Maart 2011 - 15 Augustus 2011

Pelgrimstocht Maasbracht > Santiago de Compostela

16 September 2010 - 24 Oktober 2010

GR 57 Deel 1 Luik > Durbuy

04 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Oefenloopjes

Landen bezocht: