Het verwezenlijken van de ultieme wens van Thomas - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu Het verwezenlijken van de ultieme wens van Thomas - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

Het verwezenlijken van de ultieme wens van Thomas

Door: Willem van Ameijde Sr.

Blijf op de hoogte en volg Willem

25 Oktober 2015 | Nederland, Maasbracht

Tijdens een autoritje naar Zeeland nou ja... misschien was het nog net Noord-Brabant maar dat terzijde, kwam het onderwerp "wandelen" en met name Pelgrimeren aan de orde en hij vertelde mij (en dat kwam uit zijn tenen) “dat hij zich erbij neergelegd had dat zijn grootste wens #ooit met Tilly naar Santiago de Compostella te wandelen# had opgegeven….

En je snapt het al wel, denk ik…. De twee daarop volgende dagen en nachten bleef dat door mijn hoofd spoken, “kan niet” bestaat niet, toch?

Dus je raad het al bij ons beide leven en welzijn, gaat Thomas z’n Compostella krijgen, we gaan van Tui naar Santiago (Camino Portuges) lopen en als het allemaal een beetje loopt zoals we denken/ hopen dat het gaat, ook nog naar Finisterra krijgt ie daar ook z’n oorkonde van en kan het helemaal niet meer stuk, hé.! Een mooie manier om een lang gekoesterde wens in te vullen.!

Extra handicap in deze is dat Thomas (dan 70) met een rollator loopt en dat feit vergt op enkele tracés van het parcours enige creativiteit, maar daar komen we wel uit ;-) geveerde rollator, sleep breddeltje safe line en aan inventiviteit geen gebrek.!

We staan open voor tips aangaande bezienswaardigheden, goede niet te dure overnachtingsadressen (heb je een vakantiehuisje op die route) laat het ons even weten :-) verder gaan we niet al te veel plannen en gaan gewoon voor de spontane interacties die onvoorspelbaar en onvermijdelijk zullen zijn.

Volgende week gaan we een “plan de Campagne” maken en diverse zaken concretiseren, dus hou de vinger aan de pols ;-)

De exacte start datum wordt dan ook bepaald.... maar zal waarschijnlijk ergens in de buurt van medio mei 2016 liggen.!

Carpe Diem

• 25 Oktober 2015 - 21:26

Anita Pannebakker:

helemaal mee eens, kan niet bestaat niet!! doen!!

• 26 Oktober 2015 - 08:03

Bas De Jong:

Met zoveel enthousiasme en energie gaat dit hoe dan ook lukken. Alle succes en vooral genieten....

• 26 Oktober 2015 - 15:45

Mary Pannebakker:

Wat een prachtige uitdaging. Moet lukken. Geniet ook alvast van de voorpret.

• 26 Oktober 2015 - 15:59

John:

En dan komen hier weer die mooie verhalen te staan, toch?

• 26 Oktober 2015 - 16:09

Sylvia Van Roessel :

Wat een geweldige uitdaging! Dit gaat zeker lukken, de wil is er nu de weg nog

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010