Rondje Wittsee Kaldenkirchen Duitsland - Reisverslag uit Nettetal, Duitsland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu Rondje Wittsee Kaldenkirchen Duitsland - Reisverslag uit Nettetal, Duitsland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

Rondje Wittsee Kaldenkirchen Duitsland

Door: moi ;-)

Blijf op de hoogte en volg Willem

06 April 2014 | Duitsland, Nettetal

Rondje Wittsee

07:00 Stap ik naar buiten het zonnetje in, had Thei Seelen (weerman op L1) toch gelijk, we krijgen misschien het staartje van een lagedrukgebied mee maar waarschijnlijk niet, dus zeg ik tegen Wammes zie je wel….. die thei doet net als wij, stapt naar buiten en zegt, hé ’t wordt mooi weer maar misschien ook niet……

Wammes wist al dat het scheef zat, gisteren met m’n rugzak in de weer geweest vandaag om 7:00 al aan de wandel….. dat klopt niet? En dus is ie zo onrustig als wat, eenmaal terug thuis het gewicht in m’n rugzak nog eens wat veranderd 2 liter water in de kammelbag bammetjes erbij en we zijn er klaar voor.!

Rondje Wittsee, rondje…. Het woord alleen al gaat zoals altijd geheel tegen mijn principes in, je loopt een aantal uren of dagen afhankelijk hoelang je het rondje maakt hé, om op hetzelfde punt uit te komen…… moet niet NOG gekker worden, maar enfin als je na ruim twee jaar vechten om van kanker en de impact daarvan, de stoute schoenen aantrekt om weer te gaan wandelen is het logistiek gezien min of meer logisch dat je een rondje loopt, dus zou ik een tijd terug naar Noord-Holland om in de kennemerduinen te wandelen maar daar was ik nog niet aan toe wel het wandelen, maar de reis van en naar huis was er teveel aan en dus hebben de lieverds waar ik mee zou wandelen (people-tjes van de “Sultans Trail”) besloten om hier in het zuiden een mooie wandeling te maken en dat Rita dat zou organiseren en dus is het vandaag zover!

We ontmoeten elkaar in Venlo bij het station Rita, Sonja, Arjan, Sedat, Dilaver en Murat en reiden vervolgens met de auto naar Strandrestaurant Am Wittsee in Nettetal Duitsland https://www.google.com/maps/place/Am+Wittsee/@51.3219773,6.2409371,15z/data=!4m2!3m1!1s0x47c750c93afc3079:0xc44de1914218f50f?hl=nl-NL
En starten rond 11:30 met de wandeling, om een goede indruk te krijgen van waar ik ongeveer conditioneel sta heb ik m’n rugzak ingepakt zoals ik doe als ik een korte meerdaagse wandeling zou ondernemen en waarbij ik niet self-suporting zou zijn, een kilotje of 8 zonder water en twee liter water in de camelbag.

Het natuur gebied lijkt mij een veengebied te zijn en doet een beetje “somber” aan, kom je een week of twee later tref je waarschijnlijk een en al kleur doordat alles in de bloei schiet, deze somberheid wordt versterkt door twee dingen enerzijds de bewolking die er momenteel hangt en waarschijnlijk ons de hele dag zal begeleiden, anderzijds door de nors kijkende niet groetende wandelaars die we tegen komen.

Mijn gedachten maken gelijk een sprongetje terug in de tijd en ik stel me voor dat ik een beetje van het pad afdwalend met mijn stok, die een beetje wegzakt in de drassige grond een soort mechanisme in werking zet waardoor de moeder van “Heinz mit dem Hund” als veenlijk naar boven schiet, maar gelukkig zijn we met een kleurrijk en gezellig stelletje ongeregeld opstap en ben ik al gauw weer in gesprek met een van m’n wandelmaatjes van vandaag, kei gezellig.

Gaandeweg kom ik er achter hoezeer ik dit gemist heb, ondanks dat ik meer een solo wandelaar ben, vind ik dit heel prettig, het lopen gaat prima er wordt me van alle kanten op het hart gedrukt dat als het tempo “te” hoog ligt ik dat vooral moet aangeven, maar tot dusver geen probleem en achteraf bekeken blijft dat gedurende de hele wandeling zo.

We kijken even rond in het informatie centrum van het natuurgebied en stiefelen weer verder, het is een schitterende wandeldag temperatuur rond de 20 graden dus goed wandelweer! Op een gegeven moment stoppen we voor een hapjespauze en om het (zoals ik op Facebook van de Sultans Trial heb gezien) inmiddels traditionele spring moment van Sonja vast te leggen en wandelen vervolgens nog even door naar de koffie stop, deze heeft meer weg van lauwwarm slootwater dan van koffie zodat iedereen een beetje jaloers naar de verse muntthee van Arjan loert.

We moeten nog een kilometer of 6 en ik begin allerlei protesterende spieren die de laatste twee jaar niet of nauwelijks zijn aangesproken te voelen, Dilaver en Murat zetten er flink de pas in, hebben de voorgaande 10 kilometer gebruikt om op te warmen ;-) en na een uurtje zijn we weer bij de auto’s en wordt koers gezet op Blerick waar Rita ons verwent met een fris biertje (speciaal voor mij kogelvrije Wiekse Witte er moet tenslotte nog gereden worden ;-) en een lekker soeppie met allerlei Turks lekkers er omheen.

Gezellig tafelend komt het einde van deze schitterende dag in zicht en na een warm afscheid en de afspraak “dat doen we nog eens” keert iedereen weer huiswaarts!

Eenmaal in de auto, merk ik dat het toch inspannender is geweest dan dat ik dacht en ben ik blij als ik eenmaal thuis ben, helemaal uitgeteld, maar super tevreden!!! Yes!!!

Lieve Mensen, Sonja, Rita, Sedat, Arjan, Murat, Dilaver, bedankt voor deze super gezellige dag, ik heb genoten!!! Bedankt, Shukran,…. Teşekkürler!!! (dit maakt Google translate ervan hoop dat het ergens op slaat;-)

Tot weer eens, bij leven en welzijn, als God het Beliefd ;-) Insjallah

  • 08 April 2014 - 14:26

    Gerard Hoezen:

    Hoi Willem,
    De kop is eraf!
    Zoals eerder gemeld door jouzelf: "Back on the road again"
    Sedat had mij al tijdens de wandelbeurs geinformeerd over deze wandeltocht maar deze pelgrim was zondag in Roermond voor de pelgrimszegen in de cathedraal samen met Peter.
    Wij gaan 19 mei starten in Fromista voor ruim 400KM Camino Frances.

    Ik vind het een gezellig verslag en hoop dat je snel weer in goede vorm bent om jou Camino de Santiago af te maken. Voor de tussentijd veel wandelplezier gewenst.

    Hasta la Vista

  • 08 April 2014 - 16:27

    Willem Van Ameijde:

    Hay Gerard,
    Ja "de kop is er inderdaad af, was erg leuk en gezellig, is ook goed gegaan, dus dat opent perspectieven, a.s. vrijdag en maandag door de scan de 17de de uitslagen en als die allemaal goed zijn..... Andiamo, denk dat ik dan ergens in juni van 's-Hertogenbosch naar huis loop dag of 10 moet kenne.... hé.
    Veel plezier op de Camino Frances en succes voor jullie tweeën!!

  • 08 April 2014 - 16:29

    Willem Van Ameijde:

    O ja, ben vandaag wel kei en kei kapot ;-)

  • 08 April 2014 - 16:43

    Gerard Hoezen:

    KEI EN KEI KAPOT O.K.

    Ik voel het ook wel als ik meer dan 20 KM gewandeld heb.
    Je moet maar denken: "Zolang ik iets voel, ben ik er nog!"
    Dus ik wens je nog heel veel spierpijn toe van het wandelen en ander leuke inspanningen.
    Dan weet ik zeker dat mijn CaminomaAtje van 2011 nog springlevend is.
    P.S. Een goede pot Leffe Blond aan het end maakt weer veel goed, toch?????

  • 08 April 2014 - 18:04

    Engel:

    Je geeft me meteen het goede voorbeeld. Ik moet ook weer eens aan de gang. Ben verdorie lid van een wandelvereniging, maar dan kijk ik naar buiten met 6-8 graden en miezerregen, en dan stel ik het maar weer uit. Hardstikke goed, man!

  • 08 April 2014 - 19:01

    Willem Van Ameijde:

    Dat herken ik, is dat een eigenschap van Boogschutters..... Auw, 'k krijg een schop ;-)

  • 09 April 2014 - 10:29

    Gerard Hoezen:

    Ha Ha,
    Toeval of niet!? Ook ik ben een Boogschutter!
    Boogschutters hebben denk ik af en toe wel eens een schop onder hun " derriere travai"l nodig. :-))

  • 11 April 2014 - 22:59

    Henriëtte:

    Hoi Wim,
    Wat geweldig dat je weer aan het wandelen bent! Super, ik ben heel blij voor je.
    Nu lekker uitrusten en nagenieten. Enne, spierpijn duurt meestal maar 2 dagen... :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010
Verslag gelezen: 11811
Totaal aantal bezoekers 222526

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 10 Mei 2025

Een Nieuwe Uitdaging

08 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020

Flashback

18 November 2015 - 05 Juni 2016

Samen naar Santiago de Compostella

25 Maart 2013 - 07 April 2013

Toekomst Muziek ;-)

27 Januari 2012 - 26 September 2012

Het pad wat eigenlijk niemand bewandelen wil!!

09 December 2011 - 01 Januari 2012

Sultan's Trail Slowakije Deel 2 Marianka Trencin.

04 November 2011 - 11 November 2011

Stukje van De Sultan's Trail - Slowakije Deel 1

13 Maart 2011 - 15 Augustus 2011

Pelgrimstocht Maasbracht > Santiago de Compostela

16 September 2010 - 24 Oktober 2010

GR 57 Deel 1 Luik > Durbuy

04 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Oefenloopjes

Landen bezocht: