Controle - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu Controle - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

Controle

Blijf op de hoogte en volg Willem

18 September 2012 | Nederland, Maasbracht

Gisteren de uitslagen van het bloed onderzoek (darmkanker) gehad, kregen niet te horen waar we op gehoopt hadden… de waardes waren 0,1 gestegen ten opzichte van de vorige test, maar 0,9 ten opzichte van de test daarvoor, dus reden om de volgende bloedtest over 4 weken te herhalen in plaats van over 13 weken en weten we over 5 weken alles….

Afhankelijk van die uitkomst volgt er dan wel of geen darmonderzoek en foto’s enfin de hele herkensnest weer opnieuw, dus ’t is weer even spannend. Je hoopt altijd dat ze bij zo’n controle gesprek zeggen nou mijnheertje alles is toppie en houd er wel ergens rekening mee dat ze wat anders zouden kunnen zeggen, maar als dat dan daadwerkelijk zo is, komt het toch als een donderslag bij heldere hemel binnenstappen….

Het positieve is dat ze dit weer tot in detail gaan uitzoeken zodat je in ieder geval weer zekerheid hebt dat het goed is of dat ze reden hebben om weer op de een of andere manier in te grijpen, daarnaast dat hierdoor de bloedonderzoeken van de darm en nierkanker met het daaropvolgend controle gesprek een week later, in het vervolg op de zelfde dag ingepland kunnen worden, scheelt weer twee keer op en neer naar Sittard en 1 dag minder in de stress, heb je alles in een keer, ben je één hèle dag onder de pannen, dat dan weer wel….

Maar ja, ’t is zoals het is en we blijven er voor gaan de 24ste begin ik in Horn aan het programma Herstel & Balans (2x3 uur sporten per week gedurende 3 maanden) eens zien wat dat brengt, ik hoop dat op een gegeven ogenblik die vermoeidheid die zo maar van het ene moment op het andere uit de lucht komt vallen verdwijnt wand daar wordt ik een beetje flauw van…. We zien wel wat het wordt, het kan eigenlijk alleen maar positief zijn want zoals het nu zo nu en dan gaat is K…..! ‘k Ben regelmatig kei en kei kapot, zomaar, komt uit het niets….. Dus Santiago Here y come moet nog effe wachten ;-))

• 18 September 2012 - 10:37

Engel:

Nee, inderdaad niet het nieuws waar iedereen op hoopt. Maar wel goed dat ze je zo volledig in de gaten houden. En verder maar goed naar je lichaam luisteren. Als je hondsmoe bent dan is dat omdat je lichaam rust nodig heeft - en dat moet je niet forceren. Sporten is goed als je weer helemaal herstelt bent, want flink sporten veroorzaakt 'vrije radicalen', en je lichaam is druk bezig daar vanaf te komen. Tai Chi is waarschijnlijk veel beter... (Nou ja, net naar een kanker conferentie geweest, vandaar dat ik zo 'beter weten' doe).
    Een dikke knuffel

• 18 September 2012 - 13:50

Willem Van Ameijde:

Mag hoor sta voor een heleboel open ;-))

• 18 September 2012 - 16:21

Peregrinofrans:

Beste Willem,

Helaas gaat het pad niet over rozen...

En zoals Engel hierboven schrijft: luisteren naar je lichaam is belangrijk. En rust is net zo belangrijk als sporten. Heb geduld, pelgrimvriend!

Beterschap

• 23 September 2012 - 11:04

Cora:

Beste Willem,
    Nu begrijp ik je reactie op mijn 1e blog heel goed. Wat een rot pad bewandel jij nu samen met je dierbaren. Inderdaad een pad welke niemand wil bewandelen. Maar na het lezen van enkele verhalen van je reisverslag van je 1e deel van de Camino, weet ik dat je een doorzetter bent! Ik wens je alle goeds en beterschap toe. Heb compassie voor jezelf en zoals je zelf zegt "Carpe diem".

Beterschap en groet,
    Cora

• 30 September 2012 - 06:44

Willem Van Ameijde:

Gisteren 28/09 in Horn de conditietest gedaan, pfffffffffffff ik was kei kapot, viel nog mee volgens de bewegingsagoog (de gymleraar van vroeger denk ik) mooie locatie, goed materiaal en een en al vriendelijkheid dus het zag er veelbelovend uit en maakt dat ik er wel wat in zie, nu nog even in praktijk brengen, hoop niet dat gisteren maatgevend was voor het vervolg want ik was gisteren middag tootooloss en heb tot 11:30 geslapen vandaag…. Maar ’t kumpt goed!!

Als God het beliefd….

Fijn week-end allemaal, aanstaande dinsdag en vrijdag begint het voor het echie…

Bedankt allemaal voor jullie medeleven en knuffels, we gaan er gewoon voor!!!