Terug van weggeweest <};-)) - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest <};-)) - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest <};-))

Blijf op de hoogte en volg Willem

05 September 2012 | Nederland, Maasbracht

We zijn weer terug van de “Douce France” we zijn het mooie weer een beetje achterna gereisd eerst begonnen op een camping bij Dieppe maar die was te ver van de kust af, dus voor alles wat we wilden ondernemen moest de auto er aan te pas komen, dus zijn we verkast naar de Bretagne bij Grandville in de buurt van de Mont Saint Michel waar we 500 meter van het strand af stonden met het idee dan gaan we na een dag of 6 terug richting Etretat, dat pakte achteraf bekeken anders uit omdat het weer omsloeg, en we naar Melun zijn verhuist met het Idee om o.a. de Chateau de Fontainebleau te bekijken.

We hebben het leuk gehad maar hebben de plannen gaandeweg steeds moeten bijstellen in verband met mijn uithoudingsvermogen en of conditie.

Dus we hebben wel wat dingen bekeken maar het moest niet al te veel inspanning vergen en ook dat was slopend voor mij, Catharina en Wammes hebben veel gewandeld maar ik heb dikwijls verstek moeten laten gaan, ondanks dat hebben we het toch wel naar ons zin gehad.

Maaaaar ik ben behoorlijk met m’n neus op de feiten gedrukt, en een meerdaagse wandeling zit er dit jaar zeker nog niet in en ik denk…. Dat, dat volgend jaar ook nog een utopie zal zijn… misschien een dag of wat hier of daar, maar mijn tocht naar Santiago afmaken en of een stuk Sultans Trail…. Ik moet het nog zien… ‘k denk het niet, maar we zien wel wat het wordt zelfs ik kan geen ijzer met handen breken ;-((

Een Fransman waar we een aperootje mee hebben gedronken had ongeveer het zelfde traject doorlopen als ik en die vertelde dat hij na 3 jaar pas het idee had dat het weer goed begon te gaan en dat ik dus gewoon de tijd moest nemen om te herstellen….

We zijn weer aan het sporten dus er wordt weer aan gewerkt!!

• 08 September 2012 - 19:38

Peregrinofrans:

Beste Willem,

Het zal moeilijk voor je zijn om dit accepteren, maar (de) tijd heelt alle wonden...!
    Zo heb ik zowel in 2011 als 2012 amper kunnen wandelen. In 2010 moest een goede vriend verzorgd worden en in april van dit jaar heb ik mijn knie ernstig verstuikt. Nog steeds kan ik maar beperkt lopen.
    Een voordeel van je tijdelijke beperkingen zijn de mooie momenten met Catharina.
    Een ieder geneest anders, en iemand met een positieve instelling zoals jij die hebt, is weer snel onderweg...
    Er is een gedicht van Werner Sprenger dat deze ervaring heel mooi verwoord en ik geef het jou graag mee voor onderweg, maar ook voor de dagelijkse levensweg die je spoedig weer op zult gaan:

Er is een weg
    die niemand gaat
    als jij hem niet gaat

wegen ontstaan
    wanneer wij ze gaan

Zoveel dichtgegroeide,
    wachtende wegen
    van niet geleefd leven overwoekerd

Er is een weg
    die iemand gaat
    wanneer jij hem niet gaat

Jouw weg is er,
    een weg die ontstaat