Oefenloopje Thorn Maasbracht via Maaseik. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu Oefenloopje Thorn Maasbracht via Maaseik. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Willem Ameijde - WaarBenJij.nu

Oefenloopje Thorn Maasbracht via Maaseik.

Door: willem1952

Blijf op de hoogte en volg Willem

24 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

Thorn – Maasbracht via Kessenich – Maaseik & Aasterberg. 23-06-2010

Catharina heeft me vanochtend… nou ja vanochtend, tegen de middag;-) naar Thorn gebracht, zwak hè?... Ik heb een deeltje van ’t Pelgrimspad (grensmaas) gelopen.

10:30 begonnen voor de VVV in Thorn… nou ja, ‘k kon zo gauw de route niet vinden dus effe de VVV in en wat denk je… ‘k had voor ’t straatje waar ik in moest m’n schoenen aangedaan, maar ja ’n kleinigheidje heb je al gauw hé… dus werd ‘t 10:40, ‘k wilde de kerk ook nog even bezichtigen maar moest entree betalen!!! Moet niet gekker worden!!! ‘k kan me nog een passage uit de bijbel herinneren waarin handelaars van ’t kerkplein geveegd werden, meen ik, dus als ze nu zelf de commercie in gaan klopt dat niet met eerdere standpunten hé, vind ik. Dus dan maar niet, ’t dorp uitgelopen en links en rechts ’n paar fototjes gemaakt onder anderen van de Itterbeek, ’n kapelke gewijd aan St.Jakobus en nog zo ’t een en ander, allemaal niet zo schokkend, nog ’n tijdje asfalt gehapt want de asfalthapperstikkerSmurf was hier ook geweest en die hield blijkbaar van asfalt ;-) in Kessenich werd ik door een fietser aangesproken (’n Belg) of ik wist waar iets open was voor koffie, hij vond ook dat ik eruitzag of dat ik nog vreed ver moest met m’n rugzak, effe ’n praatje gemaakt en geantwoord dat ‘t er erger uitziet dan ’t is, wat ver betreft, ver is betrekkelijk, want dat ‘t altijd met de eerste stap begint, toen langs de Witbeek richting Maas gelopen (beetje plaatselijke bekendheid en oriëntatiegevoel is af en toe best wel handig) zag nog ’n mooie roeiboot voor als ’t onverhoopt nog eens hoogwater wordt zodat ik op onverharde paadjes zou komen, nou moet ik zeggen dat Maasgrind ook niet echt lekker loopt ;-), na ’n klein uurtje Koffie met Vlaai in de Steenberg ’n leuk tentje met terras met uitzicht op een mooi strandje in Geistingen.

Na de pitstop weer de asfalthapperstikkerSmurf gevolgd tot bij de Spaenjerd had wel weer zin in koffie maar ja, als je bij iedere gelegenheid gaat zitten schiet je niet echt op zal ‘k maar zeggen, je moet toch ook verder hé. En dus hier door zo’n draaipoortje de wei in en langs de Maas gewandeld tot Leeuwerik, hier stond een picknick tafel lekker in de schaduw (schat dat ’t nu wel rond de 28 grd. Was) dus maar effe ’n half uurtje bunkeren ;-) de pijp moet tenslotte blijven roken hé…

Heb ik m’n spulletjes weer ingepakt merk ik dat de waterstand wat aan de lage kant is, ik naar ’t terrasje en gevraagd of ik m’n camelbag mocht vullen vraagt ie wilt U ook iets bestellen dan? ‘k zeg nou ik moet nog 2800 kilometer en als ik jou seizoen kan redden door ook ’n bakkie te doen dan doe ik dat wel hoor… waarop iemand aan ’n aangrenzend tafeltje zegt dat hij die koffie wel betaald, we kletsen wat dodo komt terug met ‘m camelbag, ik bedank hem en vraag of ie de inmiddels opgeduikelde euro wil voor ’t water en ja hoor zonder blikken of blozen, effe later komt z’n baas / chef met m’n euro en de boodschap dat de koffie ook van ’t huis is… humor, toch?

Werd onderweg diverse malen aangesproken en “Bon Camino” gewenst, en dat ’t nog éél ver was, door mensen die zelf ook naar St.AdeC waren geweest op de fiets leuk hé.

Halftwee ben ik op de Pater Sangersbrug in Maaseik Fototje gemaakt van de knopen leggende handen, en net over de brug een klaphekje door waterwingebied “de Rug” in waar “Konink” paarden loslopen en zorgen voor een natuurlijke begrazing, op een gegeven moment gaat de route naar rechts richting Roosteren en ben ik min of meer rechtdoor gegaan achter Overeind langs over de hoogwaterdijk richting Stevensweert – Maasbracht, toen effe over een landweggetje en een klaphekje door ’n weiland waar ik in de verte ’t volgende klaphekje al zag, dus ik was in de veronderstelling dat ’t best wel lekker liep en dat ik bij benadering gezien de koers tussen Aasterberg en de brug bij Stevensweert zou uitkomen, ware het niet dat ik de Geleenbeek, waar ze in een aantal jaren geleden (2003?) die (Hells-Angels) uit hebben opgevist vergeten was, moest ik weer helemaal door die wei terug naar dat landweggetje, gelukkig kon ik effe eerder ’n stukje afsnijden door onder ’t prikkeldraad door te kruipen, maar toch ongeveer drie kwartier tot ’n uur heen en weer door de zelfde wei gebanjerd Pffff….

Hierna was ’t alleen nog maar asfalt happen en genieten van ’t temperatuurtje in Aasterberg weer even ’n pitstop ingelast om m’n laatste proviand te verorberen en langs de kanaaldijk naar Maasbracht gelopen, beneden de brug van Echt was m’n water op dus toen had ik buiten m’n liter warm water voor thee & koffie ook al ongeveer vijf liter water op!! Ben toen doorgelopen tot ’t bankje effe voor de jachtwerf van Verlaan en heb de wandeltaxi gebeld ;-)

Lekker gewandeld, vlakke wandeling met ’t Geleenbeek verhaal ongeveer 25 kilometer, niet bijzonder mooi maar goed voor de onderdaantjes… 10:30 vertrokken 16:30 opgepikt +/- 5 kwartier gerust... Nog maar 261 dagen ;-)

  • 24 Juni 2010 - 09:43

    Engel:

    Ik geniet van je verhalen. Ik zie het zo helemaal voor me!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Na 1800 km Camino de Santiago de Compostella, Effe een andere hike "Stikkersmurf op de Sultans Trail ;-) "Carpe Diem", quam minimum credula postero.... Always remember to forget The troubles that passed away. But never forget to remember The blessings that come each day.;-) E-m@il adres onderweg.: willemwandelaar.wva@gmail.com

Actief sinds 17 April 2010
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 222527

Voorgaande reizen:

10 Mei 2015 - 10 Mei 2025

Een Nieuwe Uitdaging

08 Oktober 2020 - 08 Oktober 2020

Flashback

18 November 2015 - 05 Juni 2016

Samen naar Santiago de Compostella

25 Maart 2013 - 07 April 2013

Toekomst Muziek ;-)

27 Januari 2012 - 26 September 2012

Het pad wat eigenlijk niemand bewandelen wil!!

09 December 2011 - 01 Januari 2012

Sultan's Trail Slowakije Deel 2 Marianka Trencin.

04 November 2011 - 11 November 2011

Stukje van De Sultan's Trail - Slowakije Deel 1

13 Maart 2011 - 15 Augustus 2011

Pelgrimstocht Maasbracht > Santiago de Compostela

16 September 2010 - 24 Oktober 2010

GR 57 Deel 1 Luik > Durbuy

04 Mei 2010 - 16 Mei 2010

Oefenloopjes

Landen bezocht: